vad tyckts??
Hade varit bättre om bilderna var lite ljusare, men jättefina bilder och bra skärpa!

Jepp, det vore inte fel om du ljusade upp dom lite i något bild redigering program. 
tack för tippset men jag hittar inte något bra program till det
MvH. Lina ''Regnbågen'' Spacsek
''Don't Like My Drivin? Well its just that.. I DON'T GIVE A FUCK''

Jag tycker att bilderna är bra, med just svagheten att de är mörka, underexponerade. Det är det som man använder exponeringskompensation till, det där med plus och minus. I snö, som ju är övervägande vit, bör man kompensera med minst +1, men ofta ända till +2. Om motivet är övervägande mörkt kompenserar man åt andra hållet. Kameran kan ju inte veta att det som jag fotograferar ska bli mest vitt om jag inte talar om det…
För att bearbeta bilderna kan du använda programmet som följde med kameran, men det kanske enklaste är Irfanview, där det är ganska enkelt att göra en bild ljusare.
Lite större möjligheter till redigering får man också om man spar bilderna i råformat. Det kan man göra med din kamera med ett program som ersätter kamerans firmware, CHDK. Då får man större möjlighet till kontroll i efterhand av färg och exponering än när man spar bilderna som jpeg.
Men som sagt, titta först på kompensationsinställningen och försök uppskatta ljusheten i motivet när du ska ta bilden. Det kan underlätta med ett histogram på skärmen, där snömotiv ska ha en topp långt till höger.