Glidflyg
Fick ett tips igår om att det skulle vara en liten glidfly utställning igår på ett av hotellen i skövde så jag och tjejen tog kameran och åkte dit
tog ett par bilder men det var svårt med tanke på ljuset och blixt var dömt med alla glansiga ytor men här kommer några iaf.
är inte lönt att fråga mig om själva planen då jag itne har en suck om glidflygning utan mest såg det som roligt att fotografera 
Hmm föresten hur var det man skulle ändra om fotona för att få så bra kvalite som möjligt när man postade här ?

Fina bilder steken om du vill ha bästa Upplösning så minska först ner bilderna i photoshop till max 800*600 då kommer inte iFokus att komprimera bilden
mvh/bjorsa
schysst ska testa det. hade tänkt göra en del färdiga actions med border vit eller svart sen spara ner bilderna i format att visas här

#5 Ok du tror inte du kan beskriva hur man gör en action i photoshop för jag får aldrig riktig kläm på photoshop ?
mvh/bjorsa
Jovisst så som jag gjorde min action nu:
öppna en bild av samma typ du vill göra om exempelvis tog jag en liggande bild ej beskärd direkt från min kamera (den storleken mina bilder oftast är) sen trycker du på actions fliken i den högra listen om den inte finns med finns den under 'Window' eller alt+f9 tryck sedan på ny action ex. "ifocus liggande" sen på record knappen. Sen gör du bara dom actions som du vill skall ske och i mitt exempel blir det:
Image > mode ändra till 8bitars för att möjligöra jpeg konventering
därefter
Image > image size sät width till 800 tryck ok
därefter
save as > klicka i copy sen spara den på rätt location exempelvis "webb"
alltså korfattat du gör bara de saker som du hade tänkt göra med record igång.
Glöm ej att stänga av record
sen gör undo på allt och klicka på din action tryck play och hoppas att resultatet blir samma som ditt manuella
'
Hoppas jag fick med allt
Sen är det egentligen bara att bygga på med fler saker i fler actions exempelvis en som sätter ut en svart ram och din "loggo"
Sen kan man nästla olika actions under varann men dom är jag inte tillräckligt säkra på själv
Fina bilder. Tvåan tycker jag blev väldigt bra. Gillar vingen som leder in till objektet.
Eddie
Ja det var det jag försökte uppnå ! dom som var i hallen tittade lite kontigt när jag lade mig på golvet och fotade