Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 524 ggr
bjorsa
0

Novemberpadda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en padda i en av dammarna å försökte mig på lite bilder men de e ju så lite ljus nu så dom bilder som blev någorlunda var dom jag tog med blixt .

Här en bild på herr padda som helst vill sova nu och han kröp tillbaks i plurret så ingen skada skedd .

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här samma padda

mvh/bjorsa

bjorsa
0

En profilbild på paddan

mvh/bjorsa

Talismana
0

Jätte fina bilder! :D

Mvh Erica

Zeroni
0

Fina bilder på paddan! Men jag tycker det blänker lite väl mycket på huvudet m.m. Aningen för mycket ("highkey")..kanske testa att "tona ner" ljusstyrkan lite, så det blir en varmare omgivning i bilden. :)

Mandrakonian
0

Bjorsa du lyste upp min dag med dom bilderna , mycket bra fotat må jag säga. Nu får vinter gå MYCKET fort tycker jag :-). Mvh /Mandra.

bjorsa
0

Tack Erica ,de gällde ju att passa på nu när de e lite mildväder för snart fryser dom in igen å då får man ju vänta ända till våren innnan man får se skönheterna igen:-))

Här försöker den att gömma sig

mvh/bjorsa

bjorsa
0

#4 Skall se om de inte finns någon bild som är lite mindre blänk i men de speglas ju ganska bra i blött paddhud:-)

#5 Kul att du tyckte dom var bra bilderna å dom lyste upp å jag håller helt med dig vintern kan nu gå i 180 men risken är ju att de blir en seg december men förr eller senare så börjar grodorna å paddorna att sjunga igen :-)

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här en till på den när den ligger i lervällingen

mvh/bjorsa

bjorsa
0

#4 Den här är de inte så mkt blänk i var de så du menade?Du får annars gärna ändra i bilderna så att jag får lite förslag på förbättringar för jag snöar ofta in på ett sätt att göra å har sedan lite svårt att se lösningarna trots att dom finns mitt framför mig :-)

mvh/bjorsa

bjorsa
0

En till bild på paddan å här har jag dragit på i saturation för att få lite mer must i den har även lagt på vivid color men kanske den ser onaturlig ut eller rättare sagt den såg ju inte ut så när jag fotade den men jag tycker man kan bättre på lite nu när vi har så dåligt med ljus ute

mvh/bjorsa

CarlS
0

Du är en hejare på att fota smådjur och kräldjur bjorsa! Härliga bilder!

//CarlS

[Asta]
0

Jag tycker bilderna var jättefina! Det enda jag inte gillade var den gröna ramen runt.

Mandrakonian
0

Bjorsa jag tycker att blänket på paddorna ska vara där, har gått igenom över 60 sidor med olika naturfotografer som hade samma ljus som du för att ge just den blöta effekt som paddorna naturligt har. Jag tycker dom ser inte naturliga ut så där torra :-) mvh/Mandrakonian

bjorsa
0

#11 Tack CarlS kanske skulle jag oxå lagt dom på svensknatur vad tycker du?

#12 Tack Asta och att de blev grönt i inneramen är ju för att jag ville ha en färg från bilden i ramen men smaken är ju som baken delad :-)

Du har rätt mandrakonian att paddor gör sig bäst blöta för när dom är torra så blir de inte samma lyster i dom men när dom är blöta får dom nästan ett oljigt intryck å de e de som jag gillar :-)

mvh/bjorsa

CarlS
0

Ja, gärna det bjorsa! Paddan är ju en skogsälskande varelse! :)

//Carls

bildochfoto
0

Bjorsa: Grymma bilder…avis

[Asta]
0

bjorsa - visst är smaken delad som baken. That's life. Jag tyckte bara inte om den gröna ramen för den syntes liksom för mycket. Mina ögon drogs först till den innan jag fokuserade på paddan.

Megapixel
0

Fin bild!

M

[mingdie]
0

Bjorsa. Härliga bilder igen. Blänket skall vara där eftersom paddan är blöt. Sedan kan du inte göra något åt att den delen blir lite ljus. Om du försökte tona ner blänket så går du miste om detaljer i dom mörka områdena. Nä, jag tycker du har bra balans på bilderna.

Eddie

jojjehanna
0

Jättefina bilder!

bjorsa
0

#16 Tack bildochfoto

#17 Asta nästa gång kör jag med illgön ram :-))Nä skoja bara men kanske jag struntar i inneramen å bara kör svart eller bilden som den är en får se :-)

#18 Tack megapixel

#19 Tack Eddie kul att du tyckte om dom de var inte så attans lätt att fota i leran å nu i slutet av november är ljuset bedrövligt så många bilder är med blixt men oxå en del utan men vilka har jag inte titta efter ,jag tog nog en 200 bilder och hade lera på kameran så nästa gång blir de plastfolie runt linsen .

#20 Tack jojjehanna.

Petar in en till bild på paddan och nu utan grön ram :-)Tror han sitter å funderar på nästa sommar :-)

mvh/bjorsa

Martin
0

Riktigt grymma bilder bjorsa, som vanligt. Har precis laddat ner dagens skörd i datorn, så nu skall jag läsa lite och sedan skall jag lägga ut ett par bilder (om de blev som jag tänkt mig). Kanske orkar jag ställa klockan och ge mig upp om några timmar för att fotografera gryning, förhoppningsvis våt, fuktig och dimmig!

mvh Martin

bjorsa
0

#22 Tack Marnyman ,kom du upp i gryningen när du skrev så sent ?

mvh/bjorsa

Martin
0

#23 Nope :o) Har match vid lunch också, samling 11.40 så jag kände redan innan jag började pilla med bilderna att jag inte skulle komma upp i ottan, så då började jag med lite bildarbete istället Cool

mvh Martin