Viola 79, med cigg och rullator

Superfina bilder. Har du gjort någon retuchering i ps på den andra bilden, tycker mig ana en svag hdr teknik eller har jag fel?

#3 Jo det är retuscherat en hel del, även på första. Jag har ökat kontraster i molnen bland annat och mörkat himlen lite. Ingen Tonemapping dock.

….men det ÄR fult med blixtfoto. Att använda blixt får vi ju lära oss att det är fult. Varför envisas du med att använda blixt Pelle
.
Väldigt snyggt, väntar med stor förtjusning på de lättklädda bilderna av Viola. Vore underbart och se retuschen av dom.
När jag kikade på bilderna så funderade jag om inte 1/4-1/2 CTO kunde göra susen. Eller vad tror du?
Hälsningar
Robert

Är det för färgtemperatur? Har aldrig testat såna. Har små färgade celluloid bitar jag målat på när jag ska ha blått ljus bakifrån och sånt. Vivitar blixten är bra på så sätt att den har en lite hållare för färgfilter. Men de jag har gjort ger ju mer dramatiska effkter och är inte för att korrigera. Kanske vore värt att testa.
Jag brukar annrs ändra hudtonerna i Photoshop då de ofta blir för röda för min smak.
Den tredje bilden är mycket bra. Härlig modell och svartvit ger en härlig känsla i bilden.
Vad roligt med lite annorlunda modellbilder! Du har lyckats riktigt bra som vanligt. Första och tredje ärmina favoriter.