Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 3297 ggr
Robert
0

Lär dig mer om blixtfotografering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aktuellt just nu är blixtfotografering on location med småblixtar. Ett bra forum där du hittar en mängd information är Davids blogg Strobist. En annan bra källa är Zack Arias blogg med flera bra tips och inspirerande bilder. Jag skriver en hel del själv om blixtfotografering på min blogg. Förhoppningsvid blir det källor som hjälper dig komma vidare med din blixtfotografering.

Bifogat en bild på Dan Norrå tagen på senaste workshopen i blixtfoto i Stockholm. Dan arbetar som fotograf på TV4.

Trevlig Valborg!

Robert Hammar

pellepiano
0

Fin bild. Motljus "rules" =)  Fotade själv årets första blixt bilder häromdagen, med min äldsta modell hittils, Viola 79 .

mymlanbus
0

En dag ska jag lära mig att använda blixten :) bra sidor du skickade med som länkar… tack :)

Robert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1, det var kalasbilder på Viola det. Väntar på fler nu.

#2, du är välkommen! Ta ett steg i taget och du är snart där. Det gäller att tänka om helt och hållet vad det gäller blixtfoto. Dan Norrå som arbetar för TV4 var en av kursdeltagarna som är på bild. För ett år sedan visade jag honom hur man använder småblixtar. I år kom han trea med en hästbild tagen i alperna med småblixtar. Förhoppningvis har jag hela TV4:as alla fotografer med på nästa workshop.

Här nedan en till av Dan. Bilden är tagen intill St Eriksbadet i ful(l?)t dagsljus.

Hälsningar!

Robert