Canon EF 50/1.4 USM
Hej! har suttit länge och väl och läst om följande objektiv
Canon EF 50/1.4 USM
vet att det finns ett snarlikt 1.8 objektiv som kostar cirka en tredjedel så mycket..
De flesta jag snackat med säger att 1.8 versionen är det mest prisvärda men om man vill ha det lilla.. lilla extra så tar man 1.4 versionen, och man får då inte like mycket för pengarna men endå ett jättegrymmt objektiv som mäter sig med ett L objektiv. och just nu resonerar jag mot att köpa 1.4 (den dyrare) versionen för att jag ska fota min systers brollöp och hon har en liten påväg och känns dummt att skippa det där lilla extra .. och enligt POTN så är det en del som haft mindre problem med det billigare och att det ibland "missar" autofokus
men mitt resonemang utgår ifrån att min systers bröllop är "once in a lifetime" (får man ju verkligen hoppas ) och med min första systerson och första barnbarnet i familjen påväg så vill jag ha max kvalitet för pengarna! (dock utan att springa iväg och ruinera mig på köpet)
några funderingar/erfarenheter om dessa objektiv ?
Jag har 1.8-objektivet och är mycket nöjd. Jag skulle köpa 1.4 om jag inte hade 1.8 och hade pengarna.
Vänliga hälsningar
Niklas
Jao det blev så den är redan beställd :P
kunde inte hålla mig längre

Jag har ett 1:1.4, kanonnöjd. Ger en otrolig skärpa.
Robert
Yay! det kom en avisering nu med posten :P
nu skare fotas ^^
Jisses vilken snabb leverans.
Vänliga hälsningar
Niklas
Nu väntar på lite testbilder!
Jao det kommer snart kommer att hämta den vid 16 tiden när jag e påväg hem igen