Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 662 ggr
Mandrakonian
0

Veckans tema

Tänkte i fall vi kunde göra typ något tema "för dom som vill Dvs" Det kan bli typ, fota något moln som ser ut som hund eller katt, roliga grimascher eller som jag hade tänk mig leta efter roliga ansikten ute i naturen. Har ni någon idé om vad vi kan fota så skulle det vara ännu bättre så att man inte bara fastnar i en sak och testar flera vinklar runt foto. Vi kan säga ett tema på måndag och under veckan så kan man lägga till bilder allt eftersom för dom som inte har möjligheten som komplement till dagens bild tänkte jag.

pbateman
0

Låter som en riktigt rolig och bra idé.

broderbluff
0

Jag är på!

Martin
0

Låter som en kul idé för att utveckla sitt fotograferande och hitta nya vyer / infallsvinklar. Det är måndag idag, någon som har förslag på vad vi skall ha för tema denna veckan?

mvh Martin

Mandrakonian
0

Jag tycker att vi letar ansikten i naturen, det kan vara en stubbe med lång näsa typ och öron eller nån blomma som ser ut ett ansikte eller löv som det finns massor av just nu. Låt fantasin flöda som en tequila på en turist :-)

Runsviks
0

Toppen idé… jag sitter och väntar på min nya kamera Nikon D70s så jag är taggad.

Mandrakonian
0

The more the merrier :-)

Linnah
0

Jag föreslog det för Robert redan i somras någon gång, men det har inte blivit något hittills.

Så jag tycker följdaktligen också att det vore jättebra. ;)

Elisabet
0

Hej!

Låter som en jättekul idé :)

Universitetets fotoklubb i Åbo ordnade ett 8-timmars fotomaraton igår med ett nytt tema per timme och endast tillåtet att ta ett fotografi per tema, verkligen intressant att gå runt på stan med lite mer erfarna fotografer, lärde mej mycket nytt, också i och med att man bara hade en chans per tema, så gällde att noggrant planera före.

Teman som vi hade var person, spegling, linjer, överdåd, nytt, gammalt, stort-litet, cityscape, så det kanske ger lite idéer. :)

gerplex
0

Hehe bra förslag gerplex e med:)

Mandrakonian
0

Ska vi köra på att fota ansikter i naturen eller i olika miljö ?????

Elisabet
0

Låter fint! :) Tills nästa måndag då? Alltså inget ansikte av nån levande person då lr någon staty… Utan i någon miljö? Ska bli kul, kommer att se tomtar å troll vart man än tittar då :)

montax
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fattar jag rätt nu att ansiktstemat gäller denna vecka? I såfall har jag en bild redan. Jag plåtade en stubbe. Eller nåt… Hmmm…Skrattande

Mandrakonian
0

kanon montax det är helt rätt bild .

Runsviks
0

Lite otäck… vem är det som döljer sig i stubbenFörvånad

Robert
0

Mandrakonian, bra förslag och bra initiativ!

Robert

Mandrakonian
0

Tack Robert. Här kommer min veckans tema bild. Hittade fina löv och med det rätta ljuset så fixade jag solen som backgrund för det pussande LÖVET. LÖV IN LOVE Kyss

broderbluff
0

hehe, vilken härlig bild!

mihe
0

Underbart löv Mandrakonian :-)

Mandrakonian
0

#tack#17 , man får sig en härlig skratt i alla fall Skrattande /Mandrakonian

Mandrakonian
0

Tack Mihe Generad

Mandrakonian
0

Hoppas vi kan se flera bilder snart :-)

montax
0

Jag kan ju ge ett exempel till på vad man kan se i naturen. Om man lider av min typ av humor vill säga. Skrattande 

Detta ser precis ut som en sjungande trädfisk. Den sjunger opera tror jag. Skrattande

¤16 Läckert löv du har hittat. Glad

bjorsa
0

#16 Snygg bild mandrakonian å fyndig text :-)It must be löv:-)

#22 Ser opera sjungande fisken klart å tydligt kan även höra den bubbliga arian :-)

mvh/bjorsa

Mandrakonian
0

#Montax vi har samma humor du och jag, såg direkt vad det var Skrattande Bjorsa :-) klockrent hehe. Bjorsa du som gillar macro det finns häftiga former i den lilla världen , kanske du kan hitta någon häftigt där.

[mingdie]
0

Jag får väl försöka då. Jag ser skogens väktare som står i den här bilden.

Eddie

Runsviks
0

Ja, vilken väktare: Här är det jag som bestämmer.

Mandrakonian
0

Mingdie du hittade ett bra motiv där, respektingivande. Great!!

zachs
0

Såg denna Halloween gubbe på väg till postlådan för en stund sedan.

Mandrakonian
0

Zachs väldigt bra bild och passande i den här tiden :-)

Robert
0

zachs, du är duktig på att hitta mönster i naturen.

Hälsningar

Robert

zachs
0

# 29 # 30 Man får tacka, gillar temat! Ska bli kul att se vad det blir nästa vecka.

Runsviks
0

Hittade den här sura gubben idagFlört

Mandrakonian
0

Runsviks fin gubbe du hittade :-)

Sussimussan
0

Vilken rolig ide´.

Martin
0

Lysnade Runsvik!

mvh Martin

Runsviks
0

Tack #33,34,35. Han bara stod där och var sur när jag vände mig om…