Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 580 ggr
kjula
0

Problem med Nikon Af 18-55

Något verkar ha hänt med optiken, den glappar, säkert en dryg mm mellam själva zoom delen och den främre delen, kom på detta vid manuell fokusering, Har någon varit utsatt för detta, vad kan ha hänt.

Kjula

Niklas
0

Har den fått en smäll? Har du något problem med att få rätt skärpa och zoom?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

kjula
0

Inga smällar, verkar inte vara något fel på varken zoom eller skärpa, enda bekymret är att det glappar. Konstigt, jag får väl ta kontakt med fotohandlaren i morgon

[mingdie]
0

Är du säker på att det är fel på den. Vet att kit lensen till både Canon och Pentax har ett litet glapp som är helt normalt.

Eddie

kjula
0

Kan möjligtvis vara så att det skall vara "lite" glapp, tog nyss några bilder både med manuell fokus o auto, men det tycks fungera bra. Det konstiga är att jag efter ca 1700 bilder upptäcker det. Jag kollar upp detta i morgon och återkommer.

Kjula

kjula
0

Har nu kollat runt på ett antal objektiv av samma sort, får till svar att det skall vara så, mer eller mindre, mitt kan vara något mer.

Det är ingenting att göra åt så länge inte skärpa och zoom påverkas.

Skickar jag den till Nikon för koll så lär jag få tillbaka den i samma skick.

Kjell

Robert
0

#5, kan du inte gå till en fotoaffär och klämma på ett liknande objektiv?

Hälsningar

Robert

kjula
0

Har varit hos Kameradoktorn, Scandinavien Foto, och Expert, alla är glappa mer eller mindre.

Jag avvaktar till garantiden är på väg att gå ut och skickar den till Nikon för genomgång

Mvh Kjell