Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 608 ggr
creddybear
0

Kritik?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå här.
Är ny här på foto.ifokus och tänkte be om lite kritik på några av mina bilder. :) När sista kommit ut säger jag till.

creddybear
0

Bild 2

creddybear
0

Bild 3

creddybear
0

Bild 4

creddybear
0

Bild 5 (sista)

creddybear
0

putt ^^

Metinia
0

Det var lite för många olika bilde för att jag ska orka kommentera alla väldigt noggrant, det kan du tänka på till nästa gång; att inte ladda upp så många bilder utan välja ut dina absoluta favoriter.

#0: Fint ljus och bra skärpa i bilden. Känns dock som om den är tagen lite uppifrån, skulle velat att du hade böjt dig ner lite längre för att hamna mer i vassens nivå. Fina färger i bilden. "Horisonten"/kanten av sjön snarare lutar en aningen.

#1: Bra försök till en fin konstnärlig bild. Bra komposition. Bilden är för mörk för att ge betraktaren någon riktigt bra känsla och känns aningen oskarp. Bra idé, men det räckte inte riktigt för att få bilden bra när det tekniska inte var på topp.

#2: Även här en mycket bra idé som inte blev riktigt fulländad p.g.a. det tekniska. Skärpan ligger lite konstigt (på ena kronbladet på blomman), hade velat ha den på fjärilen. Skulle vilja se lite mer av omgivningen, känns lite ihoptryckt. Bilden är lite överexponerad och behöver bli lite mörkare för att bli "skönare" för ögat att betrakta.

#3: Det här är den bästa av de fem bilderna, helt klart. Ett snyggt porträtt med fin skärpa och bra ljus. Gillar tjejens ansiktsuttryck, snyggt! Härligt med kort skärpedjup, gör så att man verkligen kan koncentrera sig på tjejen och inte på bakgrunden. Fin komposition. Lite synd att det har blivit så skarpa skuggor i ansiktet.

#4: Bra försök till en snygg makrobild. Tyvärr ligger fokusen lite för långt bak för att det ska kännas helt rätt. Skulle vilja ha med hela grässtråt (lite kapat upptill). Tror att det skulle ha blivit bättre om du hade backat lite för då hade du dels fått med hela stråt och kameran hade haft lättare att fokusera rätt. Fina färger och fint med den suddiga bakgrunden.