Wooho! och lite frågor om prag
Fick mitt körkort igår =D så nu kan man resa runt lite grann.
Ska till Prag imorgon, är det någon som har några tips om sevärdheter, pubar, resturanger eller något annat skoj. Så skriv gärna en rad =)

Grattis till körkortet!!
// Pontus
Jao du måste kolla in karlsbron den e fräck och det finns även ett gigantisk torg där det på nyårsafton är fullt krig med raketer och så… men jag kan tänka mig att det kan vara fint att fota på bara en vanlig dag.
Finns även många fina kyrkor bla. en i centrala delarna i stan som har en jättefin typ klocka som sitter bara ett par meter upp med masor av änglar och figurer i guld. Jag önskar verkligen att jag hade haft den kamera jag har idag med mej på den resan.
Finns även ett och annat bryggeri med gudomlig öl samt att man sitter inne i själva bryggeriet och dricker ölen, perfekt för att fota. Vid ambassad området (om jag minns rätt) ligger det även en kyrka av "gotisk" typ (tror jag man kan kalla det iaf) som jag rekommenderar varmt.
Var dock ett antal år sen jag var där så kommer inte ihåg vad allt heter och ligger men det är en bra stad att ströva omkring i med kamera

Som steken säger så måste du ta kort på karlsbron och klockuret! Historien bakom klockuret är en aning grotesk då personen/personerna som konstruerade uret och dess form fick ögonen utstickna för att de inte skulle kunna göra ett lika vackert klockur på någon annanstans i världen. (om jag minns det rätt)
Och pubar med mera finns lite överallt. Det finns mycket restauranger i de centrala delarna.
Det enda negativa med Prag som jag ser det är alla bordeller som finns. (Det gäller även övriga tjeckien)
Grattis! Jättekul!

Tack för tips och kommentarer =) Några fina bilder kommer det nog upp på sidan
Grattis till kortet :)
Vituskatedralen är något man absolut måste se, känner sej lite lite liten där. Å så finns där ju ett hardrockcafé :P
Ölet är det ju ett måste att testa på i Prag också.
Sen lär Europas största diskotek finnas där..
Grattis till körkortet. =) Du får ha det trevligt i prag. Gärna ta en massa kort och visa oss sen. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Som Elisabeth säger, Tjeckiskt öl måste ju självklart prövas på plats. Jag menar redan här i Sverige är det ju i en klass för sig själv (mer eller mindre) :D
Grattis till körkortet, var rädd om det (och dig och de andra i trafiken).
mvh Martin
Jag vet inte men jag har fått för mig att Prag har lite äldre arkitektur kvar inne i stan. Gamla fina hus. Även om man inte är intresserad av arkitektur kan det kanske vara kul att plåta lite gamla hus ett utsmyckningar på hus och liknande.
(Jag är så trött på våra hårda fyrkantiga husblock vi kör ner i marken. Och sen vill dom att vi ska bo i dom?!)

Tack alla för tipsen och gratulationer =D Nu bär det av.

Grattis!