Foto iFokus

Foto

Etikett: kritik-nybörjare
Läst 956 ggr
posweden
0

kritik tack. segelflyg landar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej.

Va med farfar och farsan ute på fältet idag. Fotade när dom kom in för landning. Är ingen vidare på att fota sånt som rör sig. Men blev ganska nöjd med denna iaf.

Hastighet på 130 km/h. Inte lätt för mig som nybörjare.

Tog bilden med helt manuella inställningar.

Tyck till är ni snälla.

posweden
0

Och en bild till här.

Astro-Chicken
0

Ja det är svårt när det rör sig så fort. Man får öva en del. Blev heftiga bilder dock även om skärpan kanske inte är 100% (vilket som bekant inte är det lättaste att få till på rörliga objekt) Stog du nära landningsbanan eller körde du med tele? Ser ut som du stog ganska nära..Glad

posweden
0

Jag stod nära. Hade 55mm brännvid. Så då får man stå ganska nära. Jag har vart medlem i den segelflygklubben förut, så jag känner alla där. Men jag fick hoppa av pga studier på den tiden.

Men jag brukar åka dit när farfar ska flyga. Så brukar jag få åka med. Men denna gången var det min pappa som åkte med och jag fota landningen. ^^

Har även lite bilder på min hemsida som är tagna från luften, dock inte med min sytemkamera, utan min lilla Avant kompaktkamera.

Tack iaf för dit inlägg. ^^

posweden
0

*putt*

posweden
0

en annan bild.

Det kom 2 tyska plan oxå. ^^

[mingdie]
0

Ett litet förslag. Om du skall ta med så kort slutartid som 1/125 så får du försöka att panorera och kan då få bra resultat. Om du hade följt med planet när det landade och varit 90 grader till planet när fotot togs så hade du fått ett skarpare plan och en mer oskarp bakgrund.

Jag ser att du hade en bländare på 8 så om du gick ner ett steg på bländare så hade du fått en slutartid på 1/250 vilket hade hjälpt.