Djur i bur
Är det en eller två?
Vänliga hälsningar
Niklas
Det är bara en. Men jag brukar vara tvungen att visa båda bilderna för annars tror man inte mig :-)

Jobbigt med extra tillbehör.
Hälsningar
robert

Vilken hemsk bild! Har faktiskt svårt att se det roliga…

Jag blev verkligen illamående av bilden och var inte alls förberedd på att få se en död mus sådär. Fy vad den måste ha lidit. Hur tusan kan det vara roligt? 
#5 Om bilden hade varit arangerad hade jag hållit med. Men faktum är att musen tog sig dit på egen hand och jag lovar att den inte lider särskillt mycket på bilden. Och i ärlighetens namn…. jag har sett hemskare bilder är döda möss.
#4 ja, en aning :-) Och vilken obalans det blev. Att en liten mus kan få plåten att vibrera i en Volvo 940…
/Magnus

Det finns faktiskt folk som bryr sig mer om levande varelser än bilar. Tror du inte att musen led när den dog på det sättet? Osmakligt att lägga ut bilderna tycker jag iaf.
#6 Den är DÖD! Lider inte, jag lovar. Jag placerade den heller inte i fläkten. Den tog sig dit på egen hand. som jag svarat tidigare har jag sett hemskare bilder än på en död mus.
Dock ett medgivande. jag borde självklart informerat om vad bilden innehöll. DET ber jag om ursäkt för att jag missade.
/Magnus
TacoBelle. Jag respekterar din åsikt, men om man på ett fotoforum inte skulle kunna lägga ut en bild på en död mus….. menar du verkligen det?

atilla Jag tycker att bilder på döda djur och människor inte passar någonstans. Iaf inte utan en varning. Jag vet att musen inte lider nu när den är död (DOH!) men jag tänkte direkt på hur den led när den dog. Ja jag är nog lite känslig när det gäller djur.
TacoBelle Jag ber uppriktigt om ursäkt för att jag missade en varning. Det var klantigt. Jag kan också förstå och respektera att man tar illa upp av att jag ironiserade kring det.
Pia, Samma rader gäller dig.
Men samtidigt tycker jag nog att man ska kunna visa en bild på en död mus.
Gå in och läs min presentation så förstår ni att jag inte är något annat än djurvän.
Men återigen…. För att ni tog illa upp, ber jag om ursäkt.
/Magnus

atilla Det är okej 
Med risk att bli kallad okänslig, det var ju bara en död mus. Dom som har problem med det kan ju inte titta på nyheterna på TV på kvällarna heller, där man ser mycket värre bilder. Det kommer att sluta med att vi måste skicka med en varnings text innan vi visar upp våra bilder. Det finns ju alltid någon som tar illa upp vad det än är den föreställer.
Hemskt ledsen men du har inget att ursäkta dig för atilla.
Eddie

Jag är också djurvän och möss är gulliga men bilderna attila lagt in var onekligen rätt kul. Otroligt hur de små rackarna tar sig in överallt! Bara att hoppas att musen dog snabbt och någorlunda smärtfritt.
1 Nej, den bilden innehöll ingen humor.
(Jag fattar inte det roliga, sorry)
2 Men bilden var intressant ändå. Om jag struntar i att betrakta själva situationen, och istället innehållet, så är det en häftig bild tycker jag! Det ser skumt ut hur musen formats mellan lamellerna.
Hemskt, stackars mus. Otroligt att den tog sig in där.
Trodde kanske det va ett springhjul. Men det här springhjulet snurrade nog lite väl snabbt.
Hmm, jag får nog vackert traska ut och riva ur fläkten ur min gamla volvo jag också… Den har nämligen haft en hel del konstiga ljud för sig den sista tiden. 
Jag kan inte heller tycka att det är en "rolig" eller "kul" bild, och jag kan också tycka att man bör varna om man publicerar bilder på ett dött djur. Det gjorde jag när jag publicerade en dylik bild i mappen Roadkill eller Railkill eller vad jag nu kallade den (hittar den inte ens nu).
Tycker inte att man skall låta bli att dokumentera grymheter eller hemskheter. Och jag måste säga, att personligen blir jag mer upprörd/påverkad av bilderna från bombade broar, bilar och hus som ju också publicerats här på siten (av bosse, tror jag nicknamet är?) än av just denna bilden. Därmed inte sagt att det är mer rätt eller fel att bli mer påverkad av det ena eller andra. Alla är vi olika och det tycker jag är väldig tur. Smaken är som baken - delad. The beauty is in the eye of the beholder. Kärt barn har många namn….
mvh Martin