Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 607 ggr
Linslusen
0

Riddare in action

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har alltid gillat denhär bilden och är nu nyfiken på att höra vad ni tycker.

Jag har börjat läsa på lite om fotografering och mycket låter ju logiskt. Jag har även börjat kika på inköp av en digital systemkamera. Denhär bilden är tagen med en digital pocketkamera.

Ser fram emot att få den väl sågad av go konstruktiv kritik :-)

pellepiano
0

Jag tycker den fungerar rätt bra. Att den är lite oskarp hjälper bara till att se att det är mycket rörelser i bilden, själva häst och ryttare kunde vart lite mer skarpa . Den är lite överexponerad här och där men det gör heller inte så mycket. Fart och fläkt.

Wendlas
0

Jag gillar att du vågat beskära den så hårt. Det i kombination med rörelseoskärpan gör att man får en känsla av fart.

Linslusen
0

Jag har inte gjort något med bilden. Det är så här den blev :-)

De rider ganska snabbt och man vet aldrig hur nära staketet de kommer ur kurvorna så man hinner sällan zooma in eller ut. I dethär fallet hade jag fotat honom i svängen tillräckligt inzoomat för att ekipaget skulle synas i helhet men inte vara en prick. Sen när han red förbi så försökte jag bara följa med och hoppades på det bästa när jag tryckte av. Så det var mer slumpen som beskar bilden :-) Men jag är nöjd med resultatet.

Kan hålla med om att jag velat ha den lite skarpare men det är nåt spännande med den som den är ändå tycker jag.

Astro-Chicken
0

Jag gillade också bildens intensiva fart känsla. Kanske att det kunde vart lite mer luft framför ekipaget.. men som sagt det var kanske inte di lättase omständigheterna.. Snygt jobbat Glad