Objektiv
Någon som har erfarenhet av dessa två objektiv? Vilket bör jag välja? Jag står verkligen i valet o kvalet.. Jag har en Nikon D40.
Vad finns det för skillnader mellan dem?
Sigma AF 70-300/4-5.6 DG
Tamron AF 70-300/4-5,6 Di LD
Putt
Här är en bild jag har tagit med mitt Sigma 70-300mm.
Tycker att det fungerar bra.
Det jag inte gillar med objektivet, är att det blir så långt då man zoomar till 300mm. Det ökar från ca 14cm till 18,5cm, så det känns lite klumpigt. Men det är väl en vanesak.
Sedan tycker jag macro läget är ganska brukbart, i och med att man får det mellan 200-300mm. Så man behöver inte vara så nära motivet.
Men jag såg på Cyberphoto att Tamron objektivet var 695kr billigare Sigma, det är ju pengar du kan använda till annat. Och jag skulle tro att du blir nöjd även med det.
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"

Här är en bild jag har tagit med sigma 70-300. Har bara det och kitobjektivet en så länge(kameran är en nikon d40). Jag tycker absolut att den var bättre en d 40´s kit. Känns mer ja, stabilt? aja ja tycker den är bättre iaf.
Ett minus är att den låter mkt i autofokus(har Af-s) men inget som igentligen stör en. Sen att den är större o tyngre såklart och blir lång när man zoomar, så det är inget objektiv man kanske har med sig om man "ska till stan" haha,nä men du förstår nog vad jag försöker förklara. Dock är ju tamron blligare, men har inte provat den så kan tyvär inte gemföra. Men tror de finns folk som har gjort det om du kanske söker på google.
Hoppas min information hjälpa lite iaf, men det är svårt val, jag valde oxå imellan de men vad jag kommer ihåg så lästa jag mkt om de och folk hade provat våda, så de är bara att söka på lite :)
Tackar :) Fler? Något som Sigma brukar vara bättre på än Tamron eller vice versa? :) Vet inte vad jag ska gå på när jag ska välja nämligen..:/
Jag har hittat Sigmat billigare än Tamronet, vart har du tittat SaraHjelm? Söt jappe förresten! För det är det väl? (;

vill du jämnföra objektv gör du bäst via detta site

Jaa har kollar på cyberphoto, tamronet "Tamron AF 70-300/4-5,6 Di LD till Nikon AF, Ny version med inbyggd motor till D40/D40x/D60 "
går på 1680 kr. OM det är det du menar.
Sigma "Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro till Nikon (HSM) Ny version med AF-motor " går på 2375 kr.
om det är dom du menar dårå :)
Jappe? haha menar du rasen, japansk spets ? :) de äre, mormor o morfars hund :)

Jag skulle nog rekomenderat Tamaron