Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 1247 ggr
bjorsa
0

småfåglar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Provade att fota småfåglar nu i snöstormen å de gick väl inte så bra dels så fotade jag genom fönstret och sedan allt snöande men man måste ju försöka :-)Helst skull man ju ha fönstret öppet men de tar ju en stund innan dom vågar sig fram då och inann dess hinnar man säkert att frysa ihjäl :-)

Här en talgoxe

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här en koltrast jag använde på dessa 2 bilder en närbildslins +1 och sedan telekonverter 2,2 att jag satte en närbildslins före konvertern var för att jag vill korta ner närgränsen till ca 3 m mot 7,5 meter men hade jag satt den efter konvertern hade de blivit runt 1 m och då hade fåglarna hamnat ur fokus .

mvh/bjorsa

Talismana
0

Jag tycker att det blev fina kort (:
Roligt med snön i bakgrunden och framför, :D

Mvh Erica

montax
0

Fåglar är snabba som attan men du fick fina bilder ändå. Snön i luften syns bra. :-)

bjorsa
0

#2,3 Tack ,förhoppningsvis så kommer de lite soligt väder med gnistrande snö å vindstilla så att man kan ha fönstret öppet å lurpassa bakom gardinen :-)

mvh/bjorsa

Robert
0

bjorsa, har du kvar din blåa tunna?

Hälsningar

Robert

bjorsa
0

#5 Jo jag har blåa tunnor kvar :-)Men skall väl dölja dom i år om de går :-)

Lägger in en bild på en dommherre där man ser just den blå tunnan och den stör ju bilden :-)Men den är praktisk då jag tar ett blått 200 liters fat å sågar av ca 1 m sen sätter jag en matskål ca 20 cm ner i tunnan så att allt fröskal hamnar i tunnan istället för på altanen men man borde ju klä in den så att den inte syns så väl .

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Satt nu med öppet fönster bakom gardinen å väntade å till slut kom de fram en blåmes så tog lite bilder på den men blir inte så där krispig skärpa kanske beror de på att jag både har närbildslins+1 och sedan telekonverter på men vill ju komma nära :-)

mvh/bjorsa

divansson
0

snygga bilder

bjorsa
0

#8 Tack!

mvh/bjorsa

Robert
0

#7, dom där fåglarna ser viktiga ut, skärpan sitter en aningens fel.

Hälsningar

Robert

Kurtson
0

det balla är att ser man dem bakifrån har de teckningen av att de ser på en då också…

bjorsa
0

#10 Jag vet att skärpan hamnade fel :-) Och de beror på närbildslinsen i combo med telekonvertern men med lite mer praktik så kanske de ordnar sig eller så får jag köra utan telekonverter för den har närgräns 7,5 meter (#1)å så bred altan har jag inte men kanske kan jag sitta i andra änden av köket med fönstret öppet :-)

#11 Den hängde jag inte med i ?

mvh/bjorsa

Hennum
0

jättefina bilder! :D dom där småfåglarna är så söta så man vill bara hålla dom i handen o pussa på dom! :P höhö

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Kurtson
0

Bjorsa, om du ser dem bakifrån, så har de en teckning i nacken som ser ut som ögon, för att lura rovfåglar…

titta får du se.

bjorsa
0

#14 Då förstår jag vad du menade å skall försöka å se en bakifrån å kanske få en bild på en oxå med lite tur

mvh/bjorsa