småfåglar
Provade att fota småfåglar nu i snöstormen å de gick väl inte så bra dels så fotade jag genom fönstret och sedan allt snöande men man måste ju försöka :-)Helst skull man ju ha fönstret öppet men de tar ju en stund innan dom vågar sig fram då och inann dess hinnar man säkert att frysa ihjäl :-)
Här en talgoxe
mvh/bjorsa

Här en koltrast jag använde på dessa 2 bilder en närbildslins +1 och sedan telekonverter 2,2 att jag satte en närbildslins före konvertern var för att jag vill korta ner närgränsen till ca 3 m mot 7,5 meter men hade jag satt den efter konvertern hade de blivit runt 1 m och då hade fåglarna hamnat ur fokus .
mvh/bjorsa
Jag tycker att det blev fina kort (:
Roligt med snön i bakgrunden och framför, :D
Mvh Erica
Fåglar är snabba som attan men du fick fina bilder ändå. Snön i luften syns bra. :-)

#2,3 Tack ,förhoppningsvis så kommer de lite soligt väder med gnistrande snö å vindstilla så att man kan ha fönstret öppet å lurpassa bakom gardinen :-)
mvh/bjorsa

bjorsa, har du kvar din blåa tunna?
Hälsningar
Robert

#5 Jo jag har blåa tunnor kvar :-)Men skall väl dölja dom i år om de går :-)
Lägger in en bild på en dommherre där man ser just den blå tunnan och den stör ju bilden :-)Men den är praktisk då jag tar ett blått 200 liters fat å sågar av ca 1 m sen sätter jag en matskål ca 20 cm ner i tunnan så att allt fröskal hamnar i tunnan istället för på altanen men man borde ju klä in den så att den inte syns så väl .
mvh/bjorsa

snygga bilder

#8 Tack!
mvh/bjorsa

#7, dom där fåglarna ser viktiga ut, skärpan sitter en aningens fel.
Hälsningar
Robert
det balla är att ser man dem bakifrån har de teckningen av att de ser på en då också…

#10 Jag vet att skärpan hamnade fel :-) Och de beror på närbildslinsen i combo med telekonvertern men med lite mer praktik så kanske de ordnar sig eller så får jag köra utan telekonverter för den har närgräns 7,5 meter (#1)å så bred altan har jag inte men kanske kan jag sitta i andra änden av köket med fönstret öppet :-)
#11 Den hängde jag inte med i ?
mvh/bjorsa

jättefina bilder! :D dom där småfåglarna är så söta så man vill bara hålla dom i handen o pussa på dom! :P höhö
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Bjorsa, om du ser dem bakifrån, så har de en teckning i nacken som ser ut som ögon, för att lura rovfåglar…
titta får du se.

#14 Då förstår jag vad du menade å skall försöka å se en bakifrån å kanske få en bild på en oxå med lite tur
mvh/bjorsa