Ritplatta (:
hejj (: jag vet inte om om mitt "ämne" passar in här^^ Men jag har en fråga (:
Om du har en ritplatta. Vad haru för märke då?
Om du har en Wacom Bamboo A6 så undrar jag om du tycker om den :) Jag har funderat på Wacom Bamboo Fun Small A6 men jag vet inte :P Wacom Bamboo A6 är billigare :P Men ahh ^^
Säg till hur ni tycker :D Vore kul att veta (:
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Jag skaffade min Bamboo A6 Wide för att prova på, och det blev verkligen en förändring. Jag gillar den jättemycket, har använt den i snart 2 år.
Finns mycket specialfunktioner för penslarna i Photoshop med ritbräda. Precisionen blir oxå så mycket bättre. Tänk bara skillnaden att skriva ditt eget namn med mus eller vanlig penna. Så stor blir skillnaden även här.
1#
Okeej (: Var köpte du den och hur mkt kostade den ? (:
Medarbetare på Djurfoto

Min bror har en wacom intuos 3 och den är underbar, jag har prövat den ett par gånger. Tryckkänslighet och hög pressition. Dock en aningen dyr för min smak. Men som sagt kvallitet kostar.
3#
Okeej^^ (:
Joo^^ fast kvalitet behöver inte alltid kosta ^^
Medarbetare på Djurfoto
Jag har en Trust Widescreen TB 7300 :)
Det är ju många som skriver att Trust inte är bra (?) men jag är jättenöjd med den!! :D

#2 Då jag köpte den för två år sedan tror jag inte det priset gäller längre men den kostade 900 tror jag, på Macoteket.

#5 Det som ofta sägs om Trust är det är väldigt simpla "lågutvecklade" rittavlor. Jättebra för dem som vill leka lite och inte är ute efter något mer avancerat.
Har du däremot kommit lite längre med ditt målande (som väl är det rittavlans största användningsområde är) blir du ofta mer kräsen, och då får man ofta gå upp en prisklass, men då märker man ofta skillnaden direkt. Skillnaden i finkänslighet är ofta väldigt stor!
Men det handlar såklart om ambitionsnivå. Har du aldrig använt rittavla och mest vill leka lite och testa hur det funkar hade jag satsat på något billigare, som Trust. Är du mer kräsen, eller bara beredd att betala lite mer, hade jag nog valt ett annat märke :)
6# Okeej (:
Medarbetare på Djurfoto
7#
jag har testat min kompis ritplatta lite och jag känner mig väldigt som en nybörjare :P jag gör fel hela tiden ^^ Jag vill använda ritplattan till att måla för det första(; Måla hästar och djur :D
Trust kanske räcker ? (: Elr ska man sasta på den lite bättre med en gång eftersom att man vet att man utvecklas? (:
Medarbetare på Djurfoto
Jag har en Wacom Bamboo Fun small.
Är faktiskt väldigt nöjd med den.
Använder den också istället för mus, känns mycket bättre.