Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 654 ggr
berra
0

Vinterbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker vi kan lägga upp en tråd här som innehåller lite vintermotiv.

Jag var ute nu i morse och tog årets första vinterbilder. Denna sidan om midsommar alltså…men det förstod ni nog.

Det finns säkert andra delar av Sverige,där ni redan har haft vinter ett tag,men här på västkusten är det dåligt med det.

berra
0

Ett till

berra
0

Ytterligare en.

bjorsa
0

Fina bilder berra jag gillar frostbilder ,nu blev man ju inspirerad att fota kanske man tar sig en tur å letar motiv .

mvh/bjorsa

berra
0

Ja det tycker jag bjorsa..sätt igång!

WhoCares
0

#0 He he, det ser definitivt ut som om sesongen er over for den ballen. :-)  Fine bilder..!

Vinteren har nok kommet litt lenger her, snøen har ligget en stund. Bidrar med litt is…

bjorsa
0

#5 Fin bild naturens egna orgelpipor

Letade febrilt efter något kul att fota men stod still i huvudet så de bidde iskristaller på ett blad .

mvh/bjorsa

ElinSa
0

här har jag en bild.

berra
0

Här kommer en som reser ragg.

Mandrakonian
0

Ice ice Baby :-)

berra
0

Mama mia vilka häftiga bilder det finns!Fantasin sprudlar.

Runsviks
0

Här kommer några istappar från forsen i Matfors

[mingdie]
0

Det är lite svårt för mig att skicka vinterbilder nu. Även när vi har vinter drar jag mig för att åka till bergen där vi har frost och snö. Jag tror alla fuktiga, kalla Göteborgs vintrar botade mig från att åka till kylan igen. Här kommer en bild som får representera vinter för mig. Ensamma bord och stolar utanför en restaurant.

Hälsningar

Eddie

berra
0

Ja du mingdie,jag håller med om göteborg.Det ät nästan alltid blåsigt och kallt här,eller så regnar det stup i kvarten.

Jag och min familj var på väg till NZ för några år sedan…men det rann ut i sanden.Ni har ju snart högsommar där nere nu.Skönt!

Du vet kanske att om man från Göteborg borrar rakt ned mot jordens medelpunkt, och fortsätter,då hamnar man i New Zeeland.Var det så du hamnade där?

[mingdie]
0

Ja Berra. Nu behövde jag inte borra som tur var. Jag och min fru kom hit för snart 20 år sedan för att arbeta i ett år, men av någon anledning hittade vi aldrig hem igen. Men som jag alltid säger, alla ställen på jorden är lika bra om man själv trivs där. NZ är inte bättre än Sverige men för oss är det bättre. Tror inte jag kan klara en svensk vinter nu.

MVH

Eddie

oliven
0

En vinterbild från januari!

Martin
0

Runsviks: Den typen av motiv gillar jag starkt! Bra jobbat!

mvh Martin

Runsviks
0

Tack #16… kul om jag kan lyckas med att fånnga annat på bild än bara skogisarFlört

montax
0

Bidrar med en bild från förra vintern. Jag hade dille på sepiatoning och vit vinjettering då. Skrattande

[mingdie]
0

#15 Vilken härlig bild. Jag fryser när jag ser den.

Eddie

mihe
0

Fin vinterbild Runsvik!

Hur går det med nya kameran? Har du lagt upp bilder från nya kameran i ditt album här?

Runsviks
0

Tack #19-20 … Glad Fryser, jag jag var både kall och blöt efter den utflykten ned till forsen. Jag har lagt in några bilder från nya kameran i mitt album. Men det känns ännu som att jag har en hel del at lära mig. Så efter jul ska jag kolla läget på någon bra fotokurs här i Sundsvall. De fem första fotona kommer från D70s och de andra från Olympus C5050.

pekwall
0

okej, får väl bidra med ett par vinterbilder jag med.

pekwall
0

en till…

Runsviks
0

Fina bilder, #22 och 23 Jag längtar efter riktig vinter så det finns något att fota…Glad

montax
0

Fina vinterbilder. :-)

Längtar också efter snö. Detta grådassiga väder som är nu är ju inget att plåta i.

Vinterhästen plåtade jag förra vintern. Vit vinjettering runtom.

Mandrakonian
0

Kalla dagar men ingen snö, kan bli fin det med :-) Bilden är kallad efter pojken därför att han följer med pappa i skogen där jag fotar :-)

pekwall
0

Mandrakonian  jag saknar ord för dina bilder!

De är så himlans fina!

// Pontus

WhoCares
0

Mange fine (og kalde :-) bilder..! Hva med å varme opp isen litt..?Glad

[natalie742]
0

Verkligen fina bilder allihopa :-)

Här lägger jag också in en vinterbild taget i Jämtland

berra
0

# 26,28,29 mycket fina bilder.

Eftersom det inte är något vinterväder att tala om(grön vinter),lägger jag in en bild jag tog idag inomhus.

Mandrakonian
0

Kall vinter sol !!!!!!!!!!!!!!

divansson
0

ja har typ bara vinterbilder på mina hästar..  så hr kommer det en.. det är våran ettåring som är rädd för vatten så han hopper över det  :)  lite mycke i bakgrunden.  nått tips hur jag kan göra för att få bort de i bakgrunden?

Robert
0

#32, du kan exempelvis ställa dig på en plats där du har så jämn yta som möjligt.

Hälsningar

Robert

jojjehanna
0

Många underbara bilder, tack!