Bröllopsalbum
Jag var bröllopsfotograf för ett bröllop i somras och nu har jag designat ett bröllopsalbum för brudparet. Det återstår två sidor, men jag tar gärna emot feedback innan jag är helt klar.
Tack på förhand!
Robert
Snyggt som vanligt. På bild fyra ser det ut att vara några grå fläckar på rocken. Det kan vara risgryn som någon kastar och då ska de väl vara kvar.
Vänliga hälsningar
Niklas

#1, tack för kommentaren. Det regnade vid fotoögonblicket, ska nog ta och klona bort det, ser ju grisigt ut.
Robert
Snyggt! Några sidor känns lite röriga, framför allt vänstersidan på 12. (Blev rörigare ju närmare slutet man kom.) Och jag vet inte om jag riktigt gillar den breda svarta kanten upptill?
Och så en teknikfråga. Gör du albumsidorna som stora bilder i Photoshop? Hur skrivs de ut sen? Som foton, eller..?
Jättefint Robert!
Vackra minnen för de nygifta. Bra jobbat!
//CarlS

#3, tänker du på bild Photo 12? Kanske det blev lite många inklipp. Jag ville få med det som dom har betalat dyra pengar för som häst och jonglör, svårt avvägning.
Svarta toppen skärs bort på de 10x12" stora fotoutskrifterna jag gör. Sidorna läggs in i ett handgjort album med nappaläder omslag från USA på 24 sidor. Varje sida är gjort i Photoshop och tar för mig mellan 1-2 timmar att göra, ibland längre om jag kör fast.
Hälsningar
Robert

Woow, jätte fint. Får själv just att gifta mig bara för att ha ett så fint album. =)

Nu kan inte jag så mkt om detta, men tyckte detta album var MYCKET vackert!!! Du får gärna fota på mitt bröllop i framtiden!!! Det var ingen enformigt utan kändes liv över det
#5: Panflöjten i mitten av det uppslaget tycker jag ser lite malplacerad ut. Behöver den vara med?
Vänliga hälsningar
Niklas

Kul att ni gillar albumet.
Jag har gjort några uppdateringar, se länk i #0. Återstår första och sista sidan. Albumet kommer vara en del i ett showcase på kommande bröllopsmässa så jag vill att det är i toppklass allt.
Filmstrippen har jag fått kommentar på att det inte passar in, men jag provade med att ta bort dom och då blir det inte alls lika bra, men det är ju smaksak allt.
En kompis till mig tycker mina album är för röriga och stilen växlar för mycket. Jag har funderat mycket på det hon har sagt, men kommer bara fram till att ett bröllop byter stil under dagen och då tycker jag att det inte gör något att stilarna växlar i ett album. Skulle jag sätta in bilderna i boxar på ett vitt underlag så blir det inget designat album heller för mig.
Hälsningar
Robert
Snyggt jobbat Robert.
Bild 6: De tre bilderna du har till vänster är det inte samma bild du använt två gånger? Jag skulle nog försöka hitta en annan bild i liknanede stil att sätta in där.
//Stefan
Jättebra! Precis något sådant som du ska erbjuda i ditt fotopaket tycker jag. Önskar jag själv kunde göra något sådant men med hästar…

Albumet är nu uppdaterad, tack för all feedback, det var till stor hjälp. Nu är brudparet kontaktad och förhoppningsvis kommer även dom gilla det. I annat fall så får jag sitta 50 timmar till med albumet.
http://www.roberthammar.com/gallery/a061108103647
Hälsningar
Robert
Hej Robert,
jätesnygg album och verkligen fina bilder. Du är duktig!!
I vilket programm kör du albumet? Är det några speciella mallar du kör?
Ciao
Cornelia

#13, tack Cornelia. Jag har gjort albumet i Photoshop, inga mallar frihand egen smak.
Hälsningar
Robert
Ja, vad kan man säga. Det blev om möjligt ännu bättre!
Vackert!
//CarlS

Robert du har inte funderat på att kika på adobe indesign?
och sen skulle jag sjävl inte haft med www.roberhammar.com utan endast ett ställe, tex i slutet på baksidan. jag tycker det förstör.
är det någon som är intresserad och frågar var dem har fått tag i det albumet så säger dem ändå ditt namn ;)

#16, Toppen försvinner, det finns inget papper som är 10x10" utan det mått jag beställer bilderna på är 10x12", så realsaxen kommer fram när bilderna ska monteras i albumet.
Robert
#16 Har precis gått en kurs i InDesign i skolan, ganska användbart program faktiskt, och ganska likt PS så inte alltför svårt att lära sig!
/Emma
Jag är övertygad om att de kommer att bli nöjda.
Sidan 22 verkar vara samma som 23 och 24.
Vänliga hälsningar
Niklas

Alla adobes program är lika och lätta att använda. Photoshop, illustrator och indesign ser ungefär likadant ut.
Snyggt Robert, som du vet har jag tidigare gnällt på montage, men den här gången tycker jag verkligen du lyckats få till det snyggt!
Mvh // Johan

Tack johan, det värmde.
Bruden Laura var störtnöjd med resultatet.
Robert
#22 Även jag tycker att du har fått till det väldigt bra, hade själv kunnat tänka mig något liknande. Den största skillnaden för min del mot de tidigare är att det är mindre high-key och mer varma färger i huden. De ser mänskliga ut :o)
mvh Martin
#22 kul att hon var nöjd!

marnyman, jag tror du tänker på mina fashionbilder som jag fixar. Bröllopsbilderna försöker jag hålla naturliga. Tack för responsen.
#24, nu återstår det att printa ut bilderna och montera in dom i albumet.
Hälsningar
Robert