Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 468 ggr
sarae
0

köpa begagnat?

Var tycker ni foto experter om att köpa begagnade kameror på t.ex blocket? Vågar man göra det? Vill gärna ha en ny system kamera (digital) Är då inne på en canon Eos 350d eller 400d….Men som student så hoppar liksom inte plånboken av lycka…. så vad tycker ni? Vågar man göra det? I så fall, vad skall man kolla efter/tänka på?

Niklas
0

Jag ska precis sälja en 350D på Blocket så jag ska nog inte ge dig något råd. Det finns säkert andra här som kan hjälpa dig.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

bune
0

Blocket är en bra site. Oftast. Men kolla om inte personen finns på t.ex fotosidan.se eller här. För då kan du se om personen i alla fall är intresserad av foto, och därav dra slutsatser om huruvida kameran är skött ordentligt eller kanske rentav stulen av nån stackare.

Det är ju naturligtvis tryggast om personen som säljer finns i samma stad som du, då du har möjlighet att klämma och testa produkten innan du bestämmer dig. Just hans/hennes ex kan ju vara väl skött eller slit o släng-använt. Det är svårt att se på en bild, eller ännu värre, bara att läsa om i ett e-post meddelande. Jag ska sälja en 350d med tillhörande batterigrepp, kit-objektivet med HOYA SUPER AV-filter, minneskort på 1GB. Medföljande kartonger, remmar, objektivlock mm. Allt i sin ordning. Inköpt juni/juli -06, minns inte riktigt. Men kvitto finns såklart. Och garanti därmed.

Hör av dig om det är intressant. För paketet vill jag ha 7500:- men då får du å andra sidan ett fullgott startpaket som du har stor glädje av!

broderbluff
0

Tjena bune och välkommen till foto.ifokus.se =) Tack för ett bra inlägg =D

sarae
0

Tack så mycket för era svar! Ja då vet jag i alla fall att det finns två "bra" kameror på väg ut på marknaden ;) Måste bara försöka fixa ihop lite mer pengar innan jag slår till i sådana fall, student ekonomin e ju som den e ;)  Det känns ju som sagt tryggare att köpa från någon man vet har ett seriöst foto intresse…

Robert
0

#4, kanske du ska köpa från någon som inte är fotointresserad? Den personen har använt kameran mindre än den som är väldigt intresserad. Kolla skicket på kameran, finns det garanti kvar, repor, finns kartongen kvar (höjer värdet), manualer, kvitton etc.

Hälsningar

Robert