Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 818 ggr
PimTheGreat
0

Är denna kamera bra?

Så här står det.

Digitalkamera Samsung Digimax A503

5,0 megapixel och 5x digitalzoom. LCD-skärm på 2". Videosekvens, Vociememo, PictBridge, inbyggt minne på 16Mb med plats för extra kort. USB-kabel och bildhanteringsprogram.

Om någon orkar är det tacksamt om någon vill förklara vad alla konstiga ord innebär…………..Generad

Som sagt inga jättehöga krav mer än att det ska bli klara och bra bilder. Ska fotografera mina hästar och ha den som familjekamera. Vill ha så man kan föra över bilderna till datorn sen

pekwall
0

Bra och bra vet jag inte men surfa in på dprewiev.com eller någon liknande site som har tester på kameran.

Det jag kan säga är att avsaknaden av optisk zoom kan bli lite störande.

Anna
0

För att fotografera hästar tycker JAG att det är viktigt med en bra zoom. Ibland kanske de t.ex busar & springer runt en bra bit bort som man omöjligtvis kan ta sig till - då är det alltid bra att kunna zooma långt så att man inte missar sådant.
Har själv 12x optisk zoom på min, det är jätte bra och man kan zooma superlångt. 

Jag läste mer om kameran i fråga, och såg att det stod "Nej" på optisk zoom. Vet själv knappt vad en digital zoom är, är inte så kunnig "om" kameror. Det får någon annan svara på.. ;)

I övrigt tycker jag det verkar vara en trevlig kamera med lagom megapixlar och annat. Den hade bra recensioner och betyg tycker jag, och hade ett bra pris.

Mer kan jag inte hjälpa dig :)

Mvh
- Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

PimTheGreat
0

tack för era svar? fler?

gurin
0

Digital zoom är ingen zoom. Det förstorar bara bilden på samma sätt som du gör i datorn. Jag skulle inte välja denna kamera, men det är jag det.

mvh/gurin

[PeterWem]
0

http://www.smartson.se/test/digitalfoto/samsung-digimax-s500.htm

Det är inte den kameran, men en bättre från samma märke. Ta och jämför.

I din finns ingen zoom, för digital är  ingen "riktig" zoom.

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=11883 

[PeterWem]
0

Testade den i fredags hos en kompis. Dess röda ögonfunktion sög fullkommligt. Ingen zoom som sagt. Isotalet hittade jag inte.

Däremot tyckte jag om att det fanns internminne och på kameran såg bilderna bra ut. Om man använde blixten. det vill säga. Utan blixt blev det inte lika bra, men jag fann ju som sagt inte isotalet.

PimTheGreat
0

Ok. Tack för alla era svar. Avstår från denna kameran.. vill nog ha en med bra zoom som #2 skrev. Kan ju vara bra att kunna zooma långt när det gäller att fota hästar