Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 520 ggr
Surviver
0

Hjälp i kameradjungeln tack!

Hej,

Jag har bestämt mig för att köpa en ny digitalkamera, jag har en gammal Minolta Dimage S414 nu. Det jag vill kunna göra med min  nya kamera är att ta bra bilder även på långt håll och skarpa bilder även på rörliga objekt. Speedwaymatcher, hästtävlingar mm. Jag funderar på Kodak Easyshare Z612 men jag vet inte… vad tror ni?  för/nackdelar? andra alternativ?

Mandrakonian
0

Vad får den kosta ???

Surviver
0

#1 njaaa, svårt å säga… maxpriset ligger väl på runt. 5000.

Niklas
0

Jag skulle tro att du blir nöjd med Canon Powershot S3 IS. Den är lite dyrare men håller sig under 5000 kronor.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Zpookey
0

Denna sidan är bra om man vill hitta rätt kamera.

http://www.biglandscape.nu/scandinavianphoto/index.php?&goSection=1

Surviver
0

*putt*

Ingen mer som har några tips??

Robert
0

Vi skulle kunna tipsa om den ena efter den andra kameran här på Foto iFokus bara om kameraproducenterna ville låna ut sina objekt till oss. Nu finner de inget intresse för oss som kundgrupp.

Jag skrev en artikel för ett tag sedan om vad jag skulle titta på för egenskaper i mitt val. Läs mer här.

Hälsningar

Robert

Surviver
0

Ok, om jag vänder på min fråga då?

Tror ni att Kodak Easyshare Z612 är en bra kamera, eller är det något som inte är bra om man bara ser utifrån texten om den. (står rätt mycket om den på NetonNet s hemsida) Vore tacksam om någon som förstår sig på alla tekniska saker på en kamera kunde ta sig en snabbtitt.

Mvh. Eva

Niklas
0

#7: Cyberphoto har nästan ingen information om den. Sätt in en länk till mer fakta om den så ska jag läsa och tycka något.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Surviver
0

#7 Det finns mycke text om den på www.netonnet.se om du går in på fliken foto och videokameror och sedan på 6 megapixel så finns den där. Jag kan inte länka till den kameran tyvärr.
Tack på förhand!

mvh. Eva

montax
0

Här är länken till Kodak Easyshare Z612: http://www.netonnet.se/index.asp?iid=81561

Den har ju ett programläge för Action som säkert kan vara användbart vid t ex hästtävlingar.

Dempa
0

Öppnar en ny nätbutik/butik i stockholm 13 nov. www.fotovideo.se

kolla där

Surviver
0

Sådär, nu har jag nog bestämt mig. Till 99,9% säkerhet kommer min nya kamera att bli en Canon Powershot S3 IS. Är det någon som kan förklara de tekniska sakerna lite närmare för mig, vad dom innebär och så? tänker då främst på Vitbalans, slutartider, exponering och exponeringskompensation. Vad gör de för skillnad? och är de sakerna bra på den kameran?

Robert
0

#12, du har svar på dina frågor bland "Artiklar", se kategori "Fototeknik".

Hälsningar

Robert