Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 322 ggr
UlrikaG
0

Lite funderingar

Hej.

Jag funderar väldigt mycket kring vilken systemkamera jag skall köpa.

Jag är amatör med stort M, dock har jag ett stort intresse.

Jag köpte nyligen en kompaktkamera som jag är jättnöjd med, men drömmen har alltid varit en systemkamera och nu håller den på att besannas.

Mina tankar kretsar mycket kring Canon EOS 400D, men jag känner att även Olympus E400 skulle passa.

Vad har ni för råd och tankar?

pekwall
0

Om du nyligen har köpt en kamera, kan du utnyttja den till max då verkligen?

Det märkte jag när jag köpte min kompakt (som jag har fortfarande), bilderna vart inte som jag ville. Nu har jag lärt mig hantera kameran och kör oftast manuella inställningar.

Så tänk lite grann på det..

Jag tänker också i banorna att köpa en DSLR, jag vart lite små sugen på Pentax kommande K10D. Men sedan upptäcker man att begagnatmarknaden för Nikon och Canon är 100 gånger större.Så jag har valt fram och tillbaka och inte bestämt mig ännu…

// Pontus

UlrikaG
0

Såg att jag var aningen otydlig :)

Kompaktkameran köptes i tron att en systemkamera skulle få vänta ett tag pga ekonomin. Dock blev det inte så:)

Därför vill jag nu även köpa systemkameran :)

Niklas
0

#0: Vad ska du använda kameran till? Vilka behov har du? Vad är det du saknar i kameran du har och vad är det för modell?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Kurtson
0

Jag började kika på d70/d70s och till sist så tog jag stora klivet och köpte d80'n på onoff (räntefritt, kanske inte bästa valet, men det var lägsta pris och så kunde jag slå ut det öve rlängre tid)

Har man pengarna, och klikar opå blocket 2-3 ggr /dag så kan man komma över en d70s till bra pris, om man bara är snabb, tror den billigaste jag såg gick för 4000, men det är klart 400d ligger väl bra i pris den med, även om jag tycker att nikon känns mer kamera.

Kennet
0