Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 308 ggr
berra
0

Dagens bild 12 November

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dagens bidrag är på min son där han blir målad i ansiktet.

[natalie742]
0

Hejsan Svejsan Glad

Ja det e kul att sminka barnen *S*

Det här e mina grabbar när dom skulle gå på Halloweendisco.

Kurtson
0

för en gångs skull gjorde sig röda ögon bra

[natalie742]
0

#2 Jepp det passade bra till klädvalet Skrattande

montax
0

Dagens bild är från fotomässan. Skrattande

Vitbalansen klarade inte det mysko ljuset på mässan så det finns säkert färgstick i bilden. Cool

broderbluff
0

Ojojoj, jag skymtar min bild där bakom =)

montax
0

Här syns bilderna bättre.  Flört

Någon som kan förklara hur jag får bort den röda tonen?

[mingdie]
0

Jag får väl skicka med ett på en grabb som kan köra motorcyckel. Jag tror jag håller mig på marken.

Eddie

bildochfoto
0

Gör ett justeringslager med komplementfärgen cyan…

Du kan läsa mer om färgstick hoa Mattias på moderskeppet.

Martin
0

Mingdie, kul bild. Men frågan är om han verkligen kan köra motorcykel, han borde ju ha båda hjulen på marken :o)

mvh Martin

[mingdie]
0

#6. Om du kör i RAW så borde du kunna ändra vitbalansen i konverterings programmet.

#9. Du skulle ha sett dom. Upp på en ramp, snurra ett varv och landa på nästa ramp. Skall försöka posta lite fler foton.

Eddie

montax
0

Det finns nog ingen Vitbalans som klarar ljuset på mässan. Många olika typer av ljuskällor. Jag plåtade med Auto VB och det brukar klara konstigt ljus. Men inte denna gång. Man kan ju alltid göra om till svartvitt. Skrattande

berra
0

# 7 Jag trodde det var för att ni befinner er upp och ner i förhållande till oss..he he. Snygg bild och himmel.

[mingdie]
0

#11. Ja det är alltid problem med olika ljuskällor. Jag hade samma problem med att ställa in min dataskärm. Vi har både lysrör och tungsten på jobbet. Svartvit såg ju bra ut.

#12. Ja berra. Det är ett elände när man försöker hälla upp ölen :-).

Eddie

Niklas
0

Så här såg det ut i publiken när Robert ordnade modefotografering på mässan. Det var många kameror förutom Roberts som fotograferade.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Martin
0

#14 Kul bild!

mvh Martin

Mandrakonian
0

Min dagens bild är lite annorlunda , jag drömde i natt att jag var på ett fält och rörde mig sakta på fältet, solen var mycket starkt och en stark känsla av värme fick mig att vakna utvilad och glad. Härligt :-)

Runsviks
0

Vilken härlig bild och underbar dröm… #16

Här kommer min dotters hemläxa och vår middagGlad

bildochfoto
0

#13: om du menar min Avatar så är det en bild som jag leker runt med varje vecka på min blogg. Just den här veckan var det ayrs rock i bakgrunden…nästa vecka är det kanske månlandningen…eller Paris eller varför inte Fotomässan i Nacka…

En påminnelse att en bild är inte ett fotografi…

Inga brott eftersom jag hämtar bakgrunden från Wikimedia och ser till att bilden är GPL.

bjorsa
0

Eftersom vi eldade idag blir den en eldig bild :-)

mvh/bjorsa

Robert
0

berra, tack för att du startade tråden och för ditt bidrag. Den såg lite platt ut, dra i nivåer lite och mörka ned vänster hörn, så blir det kalas.

montax, det var kul och träffa dig på mässan. Prova med att öppna upp kurvor, välj gröna kanalen (eller kanske det ska vara den röda), dra lite i gummisnodden upp eller ned och se vad som händer.

Hälsningar

Robert