Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 1061 ggr
Robert
0

Bröllop

Om ett par veckor ska vi på ett bröllop och då kommer jag naturligvis ha kameran med mig. Jag tänkte höra mig för om du har lite tips på vad man bör tänka på när man fotar under ett bröllop. Du får gärna berätta vad jag bör undvika, typ plumpar.

Hälsningar

Robert

Niklas
0

Stå inte i vägen för andra som fotograferar. :-)

Ofta brukar prästen berätta i förväg vad som gäller för fotografering. Rent teknisk kan det vara värt att fundera över ljuset. Dels om det är tillräckligt starkt för att du ska slippa blixt och dels hur du bör justera vitbalansen.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

johan
0

Reka lite hur det ser ut innan det är dags för vigseln.

Mvh // Johan

Robert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu under dagen har jag suttit med att gå igenom de bilder jag tog under bröllopet. Min tanke var att ta sådana bilder som inte fotografen skulle ta och inte heller vad gästerna skulle tänka sig att ta heller.

Här har jag valt några utav de bilder som kommer att ligga med i ett bildspel.

#1, Bukett

Robert
0

#2, Händer, tänkte jag skulle bli lite gulligt.

Robert
0

#3, Det var lite av ett ekobröllop.

Robert
0

#4, Nu var inte fotografen med på själva festen. Här har jag gjort ett bildspel i Photoshop ImageReady.

Robert
0

#5, Brudbuketten.

Robert
0

#6, Dans

Robert
0

#7, Här hjälper jag min fru med skärpan. Hon fick filma och jag fotade för det mesta. Jag förekommer sällan i fotoalbumen, eftersom jag är för det mesta bakom kameran.

Hälsningar

Robert

Kiara
0

#7 (brudbuketten.jpg) var min favorit det var en spontant glad bild, den gav just känsla. För mig är det viktiga i en bild. Ögon blicks bilder är underbara.

Robert
0

Tack Kiara!

Bilden blev lite mörk, men jag har ännu inte kommit på hur jag ska arbeta med blixten.

Ha det gott!

Robert

Robert
0

Story by Photo har inspiererande bilder på sin sajt.

Hälsningar

Robert

johan
0

Tror länken blev lite fel.. :) Fast det finns ju iofs rätt inspirerande bilder på sajten man kommer till också…

Mvh // Johan

Robert
0

Johan, tack!

Jag brukar kolla länkarna, men inte den här gången. Nu ska det fungera. Väl värt att trycka på länken, väldigt fina bilder tagna med en Canon 20D.

Hälsningar

Robert

Robert
0

Se länk till Fotosidan, värt att tänka på! Och jag fick riktigt ont i magen inför mitt uppdrag i februari. Det är bara att sätta igång och öva, öva, öva och öva - plugga och plugga.

Hälsningar

Robert