Ny veckans tema!!!
Alla har vi nån gång sett någon film som rört oss djupt, eller kanske bara en liten scen ur samma film som fick oss att känna AHA effekt. Jag tänke så här:
A…Tänk ut Din Favorit film eller en scen ur den.
B…Leta ett motiv som skulle matcha filmen Tex: Gangster film med mörka gator och soft belysning eller varför inte en rysare med kyrkogård osv. Get the idea!!! Alltså genom din egen fantasi ska du återskapa filmen genom bilden :-)
C: Den här gången är det tillåtet att använda vilket program du vill och vilka effekter du känner för, mixa och trixa och klistra. Kanske finns bland oss en ny Spielberg eller en ny Stephen King.
Svartvitt eller färg spelar ingen roll
Hmm låter intressant. Men det kommer inte vara lätt och komma på en film som man vill välja. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Oj, väldigt rolig idé och det ska bli kul att se bilderna. Men svårt att klura ut vad man vill göra… 
Får väl se om man kommer på nåt :)
Det här blir inte lätt. Jag som knappt minns filmerna efter att ha sett dem. :-D

mvh/bjorsa
#4 Wow :) Snyggt!
/Emma

Snyggt Zachs :-)

Hade först tänkt att lägga in min bild här men hittade inte strängen så jag la in den under dagensbild men kan ju lägga den här oxå då jag hittade strängen.
Fast bilden jag hade tänkt att göra gick inte att få till jag vill ha frugans hand pekandes upp mot månen så de skulle bli lite E.T över den (scenen med E.T phone home ) men månen stod för högt eller rättare sagt jag vill inte lägga mig ner på leråkern för att få vinkeln men nu blev det en gren istället för en hand
mvh/bjorsa

#9 helt rätt… vilken passande bild

#10 Tack hade tur att grenen är lite spretig å om jag inte missminner mig så hade E.T rätt så spretiga fingrar fast hans pekfinger kunde ju glöda/lysa å några lysmaskar att sätta i grenen fann jag inte :-))
mvh/bjorsa

Cool Bjorsa
helt rätt med månen och händerna så där , man kan se den stackarns E.T ropa på hjälp för att komma hem.

Min dotter kunde inte se vilken film jag tänkt på men det gör väl ni andra?

Är de Mary Poppins zachs?
mvh/bjorsa

#14 Ja, det kunde det ju varit. Men med det stora isberget, båten och flicka på däck var det en annan jag tänkte på.

Zachs visst var det TITANIC :-)

# 16 Så var det tänkt
.

Men mary poppins var väl med i den komedien :-)
mvh/bjorsa

#19 Fin bild på kajan och jag gillar bilden tycker mkt om kråkfåglar hade en kråka när jag var yngre ,men man skulle ju lista ut vilken film det är antar jag men jag får nog tänka ett tag pga ser så lite film nu för tiden .
mvh/bjorsa

http://www.imdb.com/title/tt0109506/ här har du länken, om jag inte minns fel så går det att hyra. Bra film annorlunda och mörk.

Tack för länken skall försöka få fatt i den finns säkert i videobutiken .
mvh/bjorsa

#23 Snyggt att hitta på den figuren ur The lord of the ring! kanske ska man försöka hitta på dom andra :-)
#21 den filmen tittade de jämt på när vi bodde på ett backpackers ställe i Brisbane, Australien. gammal film, taskig kvalitet på videofilmen och jag kom alltid in mitt i. Tyckte den var helskum och gav den aldrig en chans men den verkade ha många fans på det stället för den gick ofta och detta var 2003.
#23 Det där är ett mästerverk! Mycket imponerande!
mvh Martin

#27 faktiskt, =)

Bjorsa klart att man ser vad det är , rätt cool bild må jag säga !!!!

#28,29 :-)så ni såg den men frugan hon svarade Alien när jag frågade vad hon såg i bilden :-)Å appropå alien synd att alla tvestjärtar försvunnit eller ännu bättre trollsländelarver eller dykarlarvern å den är en riktigt bitsk typ nyper till så att den hänger kvar i fingret men de får bli till sommaren suck de tar tid innan de blir sommar igen :-)
mvh/bjorsa
Är det nytt tema på gång?