Splash!

Jag tycker om de jättemycket!
Synd att inte första droppen på bild #0 var skarp,men det är nog inte så lätt att få till det.
bra skärpa,fint ljus och fina färger:)
Snygga :)
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Fina, gillar dock den första bilden mer, tycker det vart lite tråkigt i svartvitt. Tycker också att det var synd att första droppen på bilden inte var skarp, men resten är skarpt så..
:)
Jag tycker det är svårt att fota vatten, men du har lyckats jättebra!
Tycker inte alls att bilderna är tråkiga faktiskt. Däremot stör jag mig på loggan. En mindre eller mer transparen hade varit att föredra ;) :)

#6 är ju underbar! :D Hur lyckas du komma horisontellt? >.< Jag har försökt att fota genom glas men det blir ju helt fel då.. :S

Jo den vart väldigt bra, va första försöket som vi testa göra det där oxå=) vi hade bara kameran på ett stativ och en lite större glasvas på ett lite mindre bord så dom kom i samma höjd=) Sen fick man bara fixa i photoshop i några min så vart det bra=) Det var ju en lite ful kant vid splashet som ja va tvungen att ta bort eftersom vi hade vasenöverfull med vatten när vi släppte i kiwin=)

Underbara bilder!! :D
Riktigt fina vattenbilder!
Frukt kastat i vatten blir alltid bra bilder :)

#15 var riktigt snygg :) skärpan har du lyckats väldigt bra med =)

#14 SLÖSERI MED CHOKLAD! XD

Nej då! vi åt ju upp den sen!

var det inte ganska slaskigt då? xD

Nej då!=) hade kallvatten.
Här är en till bild=) lite mer färg i denna, någon som har något att gnälla på? hehe tycker den vart mysig faktiskt. Och om ni vet något som skulle kunna va kul att släppa i vatten eller något som kan ge ett snyggt splash, tipsa mig! vi börjar få slut på ide'er här hehe

Jag är lite nyfiken på hur en oredigerad bild ser ut, om/hur kanten på vasen syns och hur du då fått bort den på ett så bra sätt i PS. Törs du lägga ut en "före" bild?
I övrigt - SUPERsnygga bilder. Man blir väldigt sugen på att prova!

Jo Där är lite pul med att fixa till dom, men vissa är lättare än andra, beror helt på hur man gör med ljust å blixtarna mm, men här är ett exempel på en orginalbild. Eftersom vi precis börja fota sånt här har vi inte fått in snittsen helt, med ljuset mm men ju mer man testar ju bättre blir dom.=) Så det är bara att testa på! sålänge man orkar och våga testa så kan nästan alla skapa sånna här bilder. Bara man vågar kladda ner lite hemma=) blir väldigt blött!=)

Hejsan! Jag har blivit superinspererad och var bara tvungen att prova, men hur får du bilden att hoppa ut så fint och tydligt från bakgrunden? Har photoshop.
Mvh Malin

Ja vet inte exakt vad du menar, men det hela är ganska så lätt faktiskt om man har rätt grejer, typ lite extarna blixtar mm det är bara att ha en tex vit bakgrund lågt bländarvärde så att man inte ser detaljer eller något i bakgrunden och kanske ha den en bit bort från det du ska fota. om man vill få en helt kritvit bakgrund så måste du nästan lyra upp den med en extern blixt när du fotar. och försöka ha rätt fokus på droppen eller va du nu släpper ner=) Det tar ett par försök för att man ska lyckas och lite pul i PS efteråt ibland. dom där bilderna va ju mina första försök så då vart det lite mycket att fixa i ps=)