Foto iFokus

Foto

Etikettmisslyckade-bilder
Läst 903 ggr
McSteamy
0

Att lära sig kamerans begränsningar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förra året hade järnvgsföreningen 40-års jubileeum och firade med att lufta paradmaskinen SRJ 28 Jag tar tillfället i akt och promenerar ett par kilometer ut i skogen, hittar den avsedda kurvan och planterar stativet.

Gott om utrymme på minneskortet, så det är ju bara att mata på och ta den bild som blev bäst. Trodde jag

McSteamy
0

Varannan bild medtagen, sen fanns det några till innan.

McSteamy
0

Och en till

McSteamy
0

Också den sista kameran ville ta emot. Sen hann minneskortet inte lagra datan.

Två (eller fyra) exponeringar till och det hade blivit perfekt.

Astro-Chicken
0

Typiskt när man planerat och förberätt till tusen och så fallaer man på mållinjen. Du får trösta dig med att det inte var minneskortet som tappade minnet. Då hadde du haft 0 bra bilder. Glad Du fick några fina bilder om än ej kanske helt ferfekta.. men endå. Flört

McSteamy
0

Jag lärde mig en sak till: Ta med en sekatör för att klippa bort störande grenar.

Astro-Chicken
0

#5 He he, ja ibland önskar man att man hadde haft motorsåg med sig. Glad Om det råka finnas lite störande träd. Flört

Martin
0

Tänk också på att snabbheten sitter inte bara i kamran. Har man snabb kamera med stor buffert och vill utnyttja det, är det lika viktigt att det sitter ett snabbt minne i kameran som kan ta emot informationen.

mvh Martin

McSteamy
0

Nytt snabbare minneskort står högt på listan.

Jag lärde mig dock senare på dagen att hålla igen tempot och då gick det bättre.