Faraohund vilken blev bäst!
Har lite svårt att välja på dessa bilder men jag gillar första lite mer tror jag. Bilderna är tagna förra hösten, den årstid som passar Farao hundar bäst färgmässigt :) Hunden på bilden heter Saga och är vår älsta hund hon blir 8 år i år. Om ni undrar varför kopplet är på vid foto tillfället så är det för att hon är en extremt jaktsugen dam och jag vågar inte släppa henne lös. :)

Nummer 1 enligt mig, den blir mer levande
Josefin
Medarbetare på Glamour I Fokus!

Jättefin bild och hund. Men håller med om att bild 1 är mer spännande. Kanske du kan tona ner bakgrunden lite så hundens blir mer i fokus. en smaksak.Annar väldigt fin bild.

#3 Tack, jag måste ta och lära mig Gimp eller photoshop så man kan fixa lite. Har inte orkat ännu. Och min zoomkamera har ett så himla långt skärpedjup så nästan allt hamnar i fokus! *grrr*
Hunden förvinner lite i båda korten pga av att han har samma färg som bakgrunden. Ladda hem Gimp som är gratis och börja, du kommer att ha jättenytta av ett redigeringsprogram.
Efter ett tag så fixar du så att hunden kommer i focus.
Janne

#6 Jag har fixat gimp så jag får väll ta och börja trixa med det. Jo nu syns hunden mycket bättre fast det blev kanske lite mörkt? Annars kanske man skulle kunna göra bakgrunden svartvit och låta hunden vara i färg. Lite som i filmen Sin Citty, där detaljer är i färg. Men det kanske är lite gammalmodigt?

Nu har jag förförsta gången i mitt liv redigerat en bild. :) Vad tycker ni, blev det bra? Det är väll i och försig ett gansk klassiskt grepp men endå. Tog ett bra tag och göra tror jag måste träna mera på gimp, ska jag vara ärlig så fatta jag inte riktigt vad jag gjorde. Prövade mig fram.. nog pratat här är resultatet.
Personligen föll jag pladask för bild nr 2 iom att hundens blick är så sjukt fängslande! Jag tyckte om djupet i bilden och som sagt den fängslande blicken. Gillar även miljön -även om hunden smälter in lite grann i bakgrunden så är det en klar och mycket vacker bild med "naturlig" känsla, känns som att man fångat hunden just i en rörelse även om den står stilla.. det är min uppfattning och tolkning av den :-)
Men som sagt, vilken bild som är "bäst" beror ju helt och hållet på vad du vill att bilden skall förmedla. Spännande och vaken blick- bild nr 2.
Lugn, harmonisk och vacker- bild nr 1 :-)
Ps. Det är sjukt roligt att sitta och redigera bilder ,öka och ändra kontrast i dom osv osv. Men jag tycker de här bilderna är bra som dom är! Man ska inte "övergöra" bilder som redan är bra, å dom här är Bra! Kramis :-D
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

#9 Tackar tackar, jo jag har börjat göra lite trevande försök i gimp nu mera. Få se om jag blir ett ess till slut, gillar dock mera att fotta än att redigera än så länge. Antagligen för att jag inte behöver bråttas med kamran i den utsträckningen som jag brottas med datorn.. 

#11 Den blev jätte fin! Fint utan koppel dessutom. 
#12 ja jag tyckte det var synd att kopplet förstörde frihets känslan i bilden :)

#14 att ta bort kopplet gjorde bara mycket i sig :)
Vad fint ni alla gör med min hund! 
#11 och #14 kan jag spara ned era versioner med Sagan utan koppel?
Blir jätteglad när jag ser min tjeja på bild
Hälsningar
Matte till Saga och fru till Astro-chicken
#16 klart du kan spara ned min version :)

#16 Självklart!
Tackar!

#14 Tackar har gjort den alldeles själv.. tog ett par timmar. *lång tid*
#19 Puss frugan!