Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 1410 ggr
bjorsa
0

grön flygare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De kröp en grön insket på väggen en med vingar så jag kallar den grön flygare men den heter säkert något vackrare på latin så om någon känner igen den ??

Jag fotade den i ficklamps ljus då de inte gick att ha reflektor men skall försöka få fler bilder på den för den såg så kul ut .

mvh/bjorsa

Mandrakonian
0

Tuff kille undrar vad den gör ute när det är så kallt. Bra bild bjorsa !!!

Robert
0

Väldigt gult, kan du kanske fixa det i Photoshop eller liknande?

Robert

bjorsa
0

Tack Mandrakonian han satt inne i huset de finns 2 av dom som kommit in för ett tag sedan å nu sitter dom på trapphusväggen uppe vid taket ibland å med lite tur kan man balansera på lite stolar för att nå dom .

Robert att de blev gult kanske har att göra med att jag använde ficklampa som ljuskälla å istället för att fixa den i photoshop tror jag att jag försöker att ta en ny bild när de finns dagsljus om jag får fatt i den.

mvh/bjorsa

Mandrakonian
0

Bjorsa ett típs är att köpa Diod ficklampa, det finns billiga att köpa så att man får bort det gula :-) jag använder mig av det ibland när jag ute i skogen :-)

bjorsa
0

#4Bra förslag skall titta på en sån samtidigt som jag skall byta våra pannlampor som är av glödlampstypen då dom drar så mkt att när man är mitt ute i skogen så slocknar dom å de e lite knivigt att hitta ut turligt nog hade vi månen den kvällen men endera diodpannlampor eller reservlampa med när man är ute i skogen när de e mörkt .

mvh/bjorsa

Mandrakonian
0
bjorsa
0

#6 Vi tänkte på samma sak tydligen för jag har just titta på clas ohlson och dessa ficklampor fast först gick jag till biltema men dom hade inga diodlampor förutom en pannlampa .

Och den sista där med laddningsbara batterier som följer med verkar ju vara ett kap så en sådan får de bli nästa vecka .

mvh/bjorsa

Martin
0

Inte lika billig, men en jäkla bra ficklampa. Sviker aldrig. Streamlight Orion.

mvh Martin

bjorsa
0

#8 Lite dyr för mig får nog nöja mig med en clasohlson lampa fast helst skulle jag vilja slippa köpa någon å att kameran klarade av alla ljusförhållanden :-)På min gamla hi8 kamera har jag inbyggd lampa som lyser bra men de blir lite joxigt att hålla den samtidigt som man skall fota annars skulle jag köra med den för den ger ett vitt sken.

mvh/bjorsa

Martin
0

#9 Jo, väldigt dyr. Men som sagt, en superlampa. Liten och nätt men med extremt bra ljus, desstom finns laddare så man kan ladda både hemma och i bil.
Använder min i jobbet (men har själv fått köpa den), hade dock turen att en klasskamrat under utbildningen var i USA där vi köpte den för ca 600 kr, inkl laddare och allt. Länken jag nu länkade till var lampan utan laddare eller något annat.

mvh Martin

bjorsa
0

Fast egentligen borde jag köpa en sådan här diodringslampa som man har till makrofoton fast de har inte blivit av men här en länk

http://www.upplyst.se/product_info.php?products_id=90&osCsid=c84aba4b3107020cd9e578cc4479fe9d

mvh/bjorsa