Foto iFokus

Foto

Etikettmisslyckade-bilder
Läst 1492 ggr
Strawberryjaam
0

Vattenbilder - Hjälp !

Håller på att ta vatten bilder, men ingen blir skarp, Jag andvänder manuell fokus, har extern blixt. Vad ska jag göra ?

Strawberryjaam
0

Nu har jag ingen blixt längre, den åkte i plurret Gråter

Bleenda
0

Nej, vilken otur! Stackars dej.Gråter

Msphoto
0

Har testat också och det är inte helt lätt. Bara några få som brukar bli bra. Men det låter som du har gjort rätt att lätta upp med en blixt och ställa in manuell skärpa. Kanske blir svårare nu utan blixten. Har tyvärr inget bra tips.
Mvh:Mattias

Annisangel
0

vill du att vattnet ska vara stilla när du tar fotot?? Dra upp ison, det gör jag (litet tips) för rinnande effekt(sammetsliknande drar jag ner ison…)Skrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

Kattjazz
0

För att frysa en bild krävs kort tid. Du ska alltså ha så kort slutartid som möjligt vilket inte är något problem om du använder blixt. Dra inte upp ison, det ger sämre kvallite om du inte har en bra kamera och helt onödigt när du har blixt. Det borde inte vara något problem att hitta fokus, prova med automatisk fokus eller ställ in den manuellt innan, använd något som du håller på samma ställe där du ska släppa något i vattnet, eller vad du nu vill göra, för att ställa in fouks.

Vad har du för blixtsynktid inställd i kameran?

//Katt

sajtvärd på Devon rex ifokus

Strawberryjaam
0

#5 Blixtsynktid ? :O Vart hittar man det ? på blixten ?`Jag har en Olympus E520

Kattjazz
0

Blixtsynktiden ställer du in i kameran. Bläddra runt lite i kameramenyerna så hittar du det säkert. Skulle rekomendera att ställa in den på 1/250

//Katt

sajtvärd på Devon rex ifokus

Strawberryjaam
0

Jag tror ja hittade det :) Tack !

Men jag vet inte om det är rätt, Det finns X-synk och Slow limit, båda går upp till 1/180

Är det rätt eller finns det en annan?