Har testat fota fallande vattendroppar =)

Väldigt fina. De ger ett väldigt rent intryck med färgerna och exponeringen.
Får man fråga vilken teknik du använder och vad det är du har vattnet i?
Jag använder blixt i ett mörkt rum när jag fotar vattendroppar…

Tack =)
Jag har en stor cylinderformad vas ca 20cm i diameter, fyller den helt med vatten och ställer den på golvet framför en vit dörr och med en glasskiva framför (framför dörren alltså)
En liten ikea bordslampa på ena sidan om vasen, en trådlös blixt ligger på golvet riktad uppåt mot vasen, och en extern blixt riktiad upp i taket som sitter på kameran och även utlöser den på golvet.
Sen står vi och häller ifrån en flaska ner i vattnet. =)
Hoppas det gick att förstå…
Vilka vackra vatten bilder! Nu blir man värkligen sugen på att ha en kamera! 
jättesnygga bilder. har försökt fota en hel del liknande bilder, men inte alls lyckats så bra. men ja, övning ger ju färdighet sägs det. ;)
vad har du för kamera? :)

Ja och allt handlar om rätt uppsättning, för detta var ju första gången vi gjorde det =)
Jag har just nu en Olympus E-400 med en FL-36R och en FL-36 blixtar, sedan ett Sigma 55-200mm objektiv.
Med just denna typ av fotografering på vatten så hjälper det jättemycket med att just ha rätt ljussättning! Så kolla upp den bara och prova på! =D
#9 Okej. :) Ja, jag ska öva mer sen. :) Måste köpa en bättre blixt också sedan.
Jättesnygga bilder! Jag har alltid så svårt med fokus när jag ska fota vatten xD
Hehe, bild nr. 1 ser ut som en människa som sträcker upp armarna och lutar huvudet lite framåt :P