Canon powershot SX1 IS
Någon som har någon erfarenhet av den?
Vilken tror ni är bäst? Den eller en Fujifilm FinePix S100FS?
golf.ifokus.se
Jag har en Canon PowerShot S5IS, det är väl föregångaren, som jag är helnöjd med. Det enda som inte är så bra är blixten men jag har en extern (heter det så) som jag använder inomhus.
Vill du titta på mina bilder som jag tagit med den så har jag en hel del på Pixbox piab.pixbox.se

Föregångaren är nog G10 =) Eller SX10 IS.
Sen har jag en annan fråga när jag ändå håller på… SX1 IS kan zooma sjukt mycket… kan man zooma lika mycket med en vanlig systemkamera?
golf.ifokus.se

Väldigt fina och bra bilder hade du =)
golf.ifokus.se

En kamera kan inte zooma alls. Det är objektivet som gör. Men det finns naturlgtvis objektiv till systemkameror som oxå kan zooma sjukt mycket, men de är i regel väldigt, väldigt dyra. Vanligt är att köpa en 2x converter som ökar brännvidden till det dubbla, för det zoom objektiv man redan har.

SX1 IS kan zooma 20 x 80 x 4…
Men blev lite sugen på en EOS 500D nu 
golf.ifokus.se

SX1 IS har 20x optiskt zoom. 20x från den lägsta brännvidden, vilket är 28mm som då blir som ett 560mm objektiv på en småbildskamera. Det är väldigt mycket det =)

Jag fattade ingenting, men det blir säkert bra det :P
golf.ifokus.se
#1 jag har oxå en Canon PowerShot S5IS. Jag är helt nöjd med den, fast jag har inte lärt mig alla funktioner än, men det kommer det oxå.
/Sessan1