skoluppgift, foton, kritik?
Jag tänkte bara lägga upp bilder som jag har fotat, några utav bilderna har används till en skoluppgift då jag fick ett ganska lågt betyg men det var inte pgr utav bilderna. men jag vill väldigt gärna höra vad ni tycker!!!
och bilderna där en cigarett är med så är det inte på riktigt, det är min syster på alla bilderna :D så hon är för liten för att röka, tänkte bara säga de :P

Försök att få skärpan på ögonen när det gäller porträtt. Helst det främre

Bild ett (#0): skulle nog må bra av att beskäras lite, ta bort det tomma bakom systern så tror jag bilden blir lite mera intesiv. Kanske pröva att göra den svartvit eller ta och fixa till den så den blir en aningen ljusare. Och så försöka få fokus på ögonen
Bild två (#1): Tycker jag är ganska bra kanske en aningen mörk men annars mycket fin. Den har du lyckats med.

jag är inte så himla duktig på att redigera då jag aldrig brukar göra de :)
men tack för kritiken hitills :P

#4 Skrev kanske lite "luddigt" Fokus på ögonen måste göras med kameran. :) förlåt

Underbara bilder. Superfin kännsla och tycker inte du ska tänka på skärpan här. Det är inte den typen av porträtt. Finns inget som säger att skärpan ska vara på ogonen i ett porträtt, om man ens behöver skärpa. Tycker det är kul att se någon här som tänker lite utanför ramarna.
//Katt
sajtvärd på Devon rex ifokus

#1 är en jättefin bild!
På tal om skärpa så skulle jag vilja se #1 med ett lååångt skärpedjup, så att horisonten är lika skarp som tjejen. Det hade nog gjort bilden ännu mer intressant.

tack ännu en gång :D kritik är alltid bra!!!