Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1276 ggr
Inkanyezi
0

Nikon D40 2990:-

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

MediaMarkt i Nacka säljer Nikon D40 för 2990:- med 18-55

Det är en bra kamera till ett bra pris.

ElinH
0

Oj! Där kan man verkligen göra ett kap om man vill ha en D40! Förvånad

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Inkanyezi
0

Det kan vara värt att tänka på, att 6 megapixel inte är dåligt jämfört med 10.

I megapixelskrytet har man valt att använda en linjär siffra för en kvadratisk enhet, ytan, och när man drar ut roten för att se hur stor skillnaden i Upplösning är, så visar det sig att 10 megapixel har ungefär 25% högre Upplösning än 6 megapixel.

Lättast räknar man ut det om man multiplicerar båda siffrorna med 10 innan man drar ut roten. 10x10=100 och 10x6=60. Roten ur sextio är ungefär åtta och roten ur hundra är tio. Upplösningen förhåller sig alltså ungefär som åtta till tio, och det är verkligen marginellt och har ingen betydelse i praktiken. Det finns faktiskt argument för att den äldre D40 skulle ha ett bättre chip med mindre brus, eftersom pixlarna är större, men också den skillnaden är liten.

Så det är ett mycket bra pris för en systemkamera; den kostar ungefär som kompaktkamerorna i medelskiktet.

Och priset gäller såvitt jag vet bara butiken i Nacka Forum, jag var där igår, och det syns på bilden att dom hade en hög med kameror då.

[kloakmunk]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

i  norrköping kostar den 2,799 på media markt, jag köpte min för 5 dagar sen.

Jag är JÄTTE nöjd.

--------------------------------------------->

den bilden tog jag första dagen innan jag lärt mej Vitbalans och allt annat i kameran.

nu är det lite för gul/orange bakgrund. den e ljusare IRL

palsternackan
0

#3 är det en riktigt orm?

[kloakmunk]
0

#4 japp, de är en riktig orm. :D en mexikansk kung snok.

bilden e därför lite suddig för han rör sej och sen att de är ett lite smutsigt glas i mellan. . men jag har bättre bilder nu hehe…Skrattande