Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 496 ggr
Alexaandraa
0

Tamron/Sigma?

Vad Tamron och Sigma för någonting? Kameramärke?

Alexaandraa
0

Och sen när jag ändå skriver så kan jag ju fråga om ni tror att Tamron AF 70-300/4-5,6 Di LD är ett bra objektiv? Om man fotar t.e.x djur i rörelse.

Har inte köpt systemkamera än, men det blir iallafall en Nikon D60 och kmr att köpas i Maj/juni ^^

Astro-Chicken
0

Tamron och sigma är tillverkare av objektiv, oftas en aning billigare än märkes objektiven (tex nikkor och Cannon).

Ja det beror på hurmycket ljus du kommer ha tillgång till. Efter som det objektivet är en aningen ljussvagt. Sedan kommer en ytterligare dimmenstion i det hela och det är priset. Ljusstaka zoomar är oftas ganska dyra. Men för att ge ett kort svar så blir det. Det duger säkert så länge du fottar i dagsljus eller kör med höga ISOtal (=grynig bild). Tror att det kan bli problem om det är skymmning eller gryning och djur som rör sig fort tex fåglar under sådanna ljusförhållanden.

blev du klok på det svaret?Glad

Alexaandraa
0

#2 tack :) Förlåt för att jag ställer en sån konstig fråga haha ;D

Alexaandraa
0

En till fråga då. Är det objektivet jag nämde bättre än objektivet man får med till kameran? (Nikon D60)

Astro-Chicken
0

#4 Det beror på vad du fick med för objektiv. Misstänker att du fick en normalzoom och det är bättre för tex ladskap och familje/porträttfotto. Medans Långzoomen är lämpad för tillfällen där du är lite längre från det du ska fotta tex allsång på skansen eller djurfotto..Glad