Foto iFokus

Foto

Etikettwebbplatser
Läst 872 ggr
LindaKarlstrom
0

webhotell + domännamn

Jag håller på att bygga en hemsida åt en bekant och snart ska den upp på internet och då behöver den ett webhotell och .se domännamn.

Det ska gå att ladda upp filer med hjälp av ett ftp program, och får inte vara för dyrt/svårt att använda.

pellepiano
0

www.one.com är billiga och bra, ca 14 kronor / mån

Där har jag många av mina sidor.

Astro-Chicken
0

Jag gillar också one min fru har två sidor där. Bra suport om man har problem dessutom. det är ett pluss.Glad

ladyley
0

Jag har haft one.com och nu har jag manufrog . Jag måste säga att manufrog är bättre då man får bättre och snabbare service där. Sen är frågan om du ska bygga med php eller asp. Jag har för mig att one.com inte har stöd för php vilket gjorde att jag bytte till manufrog.se, lite att fundera över :)

ladyley
0

Oj glömde att säga att på Manufrog så betalar jag 100 kr om året

Janne64
0

jag har flera konton på web10.se där du får 5GB och namn för ca 300/år

pellepiano
0

#3  one.com stöder asp och php men inget av dem verkar vara aktuellt för trådskaparen, som verkar vara ny på hemsidor.

AndreasS
0

Använder själv manufrog och domänen köpte jag hos Crystone.

Kan varmt rekomendera manufrog som vebhotell, jag betalar 250 kr/år och har då 600mb utrymme plus domänen 150 kr/år vilket blir drygt 1.28 kr/dag.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

LindaKarlstrom
0

#6. asp och php säger mig tyvärr ingenting, så jag antar att jag inte använder det. Allt jag vet är att jag gör mina hemsidor i html och använder total comander för att skicka upp dom.