Tankar kring kommande mässa, Fredag
Snart är det Fotomässa i Nacka, dvs nu på fredag. På mässan hade jag tänkt att vi kunde rösta på bästa fotoprint från de fotolabb jag har varit i kontakt med. Min tanke är att jag markerar bilderna från de fem olika fotolabben och varje besökare får rösta på den bild som han/hon tycker bäst om.
En modell bosatt i USA kommer gärna upp på mässan. Jag tänkte att hon kunde komma på lördag och jag kan ha en plåtning med henne som du kan följa med på, eller vara med och assistera. Nu har jag haft kontakt med några modeller på Modellbilder.se också och evt. kanske det kommer fler modeller.
Bilder från senaste fototävlingen kommer att visas i montern. Du har möjlighet att se Niklas, Broderbluff och Mikael Nr 15 vinnande bidrag.
Nu är det första medlemsmötet vi har så vad mer kan man hitta på i vår monter?
Hälsningar
Robert
Ni kan skicka en tanke till oss som jobbar hela helgen…
Annars, skissa på ideer inför kommande år, skall det vara fler träffar, eller träffar överhuvudtaget?
Kanske fotoevent, dvs mötas för att åka på fototur.
kurser? skall det hållas?
Håller med #1, tänk på oss som jobbar hela helgen 
Sen tror jag inte man skall fylla hela fotoeventet med händelser, tror det är bra om det är tid att kolla in annat och tid att bara snacka lite - det är sådant jag hade uppskattat i alla fall. Alltid kul att ha ett par två tre saker om det är ngt som sker under en hel helg, t.ex. möjlighet att se hur en erfaren fotograf jobbar med ljus och vinklar vid modellfotografering denna gången, för att nästa gång kanske ha en naturfotograf som ger sina tips eller något liknande, eller så för all del kan bjorsa visa hur man micklar ihop olika objektiv/närbildslinser osv för macrobilder.
Finns hur mycket som helst som kan göras - men jag tror inte man skall sikta på att trycka in massor eller allt på en enda helg.
mvh Martin
Bra idé med att betygsätta labben. Berätta inte vilket labb som är vilket vid bilderna. Det blir mindre partiskt om vi får rösta blint. Lägg ut resultatet här efteråt och skriv i anslutning till bilderna var man kommer att kunna se resultatet.
Modellfotografering vore roligt att se i verkligheten.
Vänliga hälsningar
Niklas
Instämmer med ovanstående. Sen skulle det vara kul om du dokumenterade mässan i bilder för oss som inte kan komma.
Lycka till
Eddie

Kul med några kommentarer, jag var rädd att jag kanske skulle vara ensam om alla idéer. Nu står fotografering av människor mig närmast och det faller mig rätt naturligt att prata om det.
På lördag verkar det bli av med en fashionfotografering. Jag tänkte bla ta några highkey beautyshots av Sabina och till min hjälp kommer makeupartist Elin att ställa upp, http://www.modellbilder.se/portfolio.php?id=26044. Stort tack till Elin som reser upp från Norrköping för att vara med på showen.
Hälsningar
Robert

Håller med föregående om att tänka på oss som inte kan komma.
Det blir att ladda upp inför Elmias fotomässa i vår istället nu.
Hälsningar
Alexander Isaksson
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Om du har tillgång till internet på mässan, skulle det vara roligt för folk som kommer och tittar, att testa och se hur det ser ut på FotoiFokus och kanske ragga upp lite nya medlemar. Kanske ha en liten fin liten bok där människor kan skriva kommentarer och även hälsningar typ.
Nån form av reklam som stickers tycker alltid folk om.
Det är vad jag tycker är kul att hitta på en mässa.Det är trots allt väldigt high-tech.

#7, tackar för förslagen. Staffan kommer hjälpa mig, han skulle ta med en laptop och han skulle fixa flyers till mässan. Dagboksanteckningar kanske kan gå att fixa via laptopen, så de kan skriva en hälsning från mässan i en tråd.
Hälsningar
Robert