Jag tycker att det är bra valt fokusområde och färgerna är naturliga och bra. på det hela taget ett bra porträtt. Det är något jag stör mig på som jag inte kan sätta fingret på. Kanske skulle bli en aningens bättre om lite mera av luggen kom med i bild?

Fint porträtt.
Jag funderar på om jag tycker som ovanstående ang. luggen, men jag vet inte riktigt.
Stör mig liiite på smuts(?) fläcken vid hakan.
Sedan är det någonting med bilden men jag kommer faktiskt inte på vad…
Ska fundera lite mer.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Väldigt fin bild, men jag stör mig lite på skuggorna i ansiktet :D
-' Rebecca Johansson

Jag gillar blicken stenhårt. Tycker bilden är bra men undrar över högra delen, ser ut som man ljusat upp delar där. Å andra sidan kan de u vara att ljuset föll så. Är något för rött i huden där tycker jag. Men det är petitesser.
Snyggt, skule säker göra sig som svartvid, med lite extra svärta.

#5 Håller med föregående talare. Den skulle nog göra sig riktigt bra i svartvitt! Jag håller med. 

Ja, bra idé. Testa med svartvitt!
//BrightGloria
- Hemsida
Bilden är väldigt fin, men jag tycker skuggorna i ansiktet är lite för hårda. Tror bilden skulle varit ännu finare med mjukare skuggor. Gillar den starka blicken hon har.
Jobba vidare så kommer det bli jättebra sen. :)

#8 Gillar också blicken den är fin! Det går ju att lätta upp skuggor med tex en vit skärm som någon utanför bild håller och speglar in lite ljus på fotomodellen med. men det är ju inte alltid man har med sig en fotoassistent när man tar kort.
I mitt fall är det extremt sällsynt.. typ aldrig :)
Tack för kritiken och komplimangerna :)
#3 Ärligt talat inte sett den innan, ska fixa till det och samtidigt testa i svartvitt.
#5 Har djusat upp runt ögonen lite, och mörkat ner näsan då den var nästan helt vit.
Älskar hennes ögonfärg, så är liite emot svartvitt - men testa skadar inte!
Johanna - Instagram

#10 Du kan inte ha kvar ögonfärgen och resten i svartvit? Nä, jag vet inte men, testa dig fram.
//BrightGloria
- Hemsida

#12 Jag har börjat gilla färgbilden mer och mer. Måste nog hålla med dig att färgbilden är bättre. Snacka om att man har svårt att bestämma sig. 

#14 Nä färgbilden är mycket mumsigare. Den svartvita blev helt klart tråkigare. och glöm det där som jag skrev om luggen. Bilden är störtskön som den är. 
Tycker färgerna i originalbilden funkar bra, och man fastnar verkligen för hennes blick.
En sak jag tänkte på, som störde mig lite är att ena ögat är skarpt och det andra inte. Hade nog velat ha ett längre skärpedjup.
De starka kontrasterna i ansiktet med de dramatiska skuggorna gör också sitt. det beror ju på vad du vill uppnå liksom, det kan vara lite kul att leka med skuggor och så. det kan göra bilden lite mer spännande. Men gissar lite att du inte tänkte på dom ;)
lycka till med fotandet!
#17 Blev snyggt, men liite för livlöst för min smak eller vad man ska säga.
#18 Tack. Nej, tänkte inte alls på skuggorna. Var bland de första bilderna jag tog med systemkamera. Kunde egentligen ingenting och ville bara fota! Så egentligen är det ingen tanke alls bakom bilden, men när jag satt och tittade igenom de bilderna för ett tag sedan fastnade jag för denna.
Johanna - Instagram

Håller med #18 ängående skärpedjupet. Kort skärpedjup är sällan fel, men just i porträttbilder tycker jag att bägge ögonen ska vara i fokus. (Av någon anledning upplever jag det inte lika störande i den svartvita varianten)
Annars är det en fantastiskt fängslande bild.
Jo håller med nr #20 i det argumentet angående fokusen på ögona, i svartvitt ser det okej ut i färg blir det knas men den är mer talande än den svartvita