Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 567 ggr
werner
0

Nikon d40 fråga

Jag har fotat en del och har det senaste året sniglat runt med en Canon EOS 400D (som tyvärr alla tonåringar gjort vare sig det är för party bilder eller natur foton de ska ta)

Nu har jag köpt en Nikon D40 till min sambo som vill börja lära sig fota med lång slutar tid, olika bländar tal… ja ni förstår vart jag vill komma och han ville ej använda min kamera så han fick denna.. jag använder ALDRIG de förinställda motivinställningarna på rattarna men är väldigt nyfiken över vad barnet/babyn på hans kamera ratt är för något, hittade ingen info om den, någon som kan svara?

pellepiano
0

Obegripligt att det inte skulle stå i manualen ?

En sökning på google gav …

"Use for snapshots of children. Clothing and background details are vividly rendered while skin tones are given a soft, natural finish. The camera selects the focus area containing the closest subject."

hhannaz
0

Konstigt att den inte stog i manualen… När jag fick min D40x så stog det om alla lägena… Men det kanske inte fanns med på D40:n då… Tungan ute

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

KitoBonito
0

På Nikon D40 är bländar talet fast, alltså begränsat. :/ Jag kan inte få det lägre än 3.4 om jag minns rätt.

Eller är jag ute och cyklar nu?

CamillaS
0

#3 Det beror inte på kamerahuset,  utan på vilket objektiv du använder.

werner
0

Stod inte i manualen, men tack #1 det tror jag stämmer men dock förstår jag inte alls varför dom har en sådan funktion, vi kanske kommer på det en vacker dag ^^