Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 2905 ggr
Hedman
0

FÅ TILLBAKA RADERADE BILDER?!

Har fått för mig att någon sagt att det går att få tillbaka sina bilder om man råkat radera dem från minnes kortet!? Någon som vet! Men problemet är att jag inte bara råkade radera dem utan jag formaterade minneskortet!! Tror ni att det finns någon chans att få tillbaka bilderna?! Det betyder endel för mig…

hittade inga tidigare trådar…

SÅÅ TACKSAM FÖR SVAR!!

Niels
0

Om du formaterat minneskortet på "normalt vis" kan du använda det medföljande programmert du fick med kortet för att återställa filerna.

Fick du inte något sådant program så sorry.. Bad luck!

Inkanyezi
0

Det finns flera program som kan fiska fram bilder från ett formaterat kort. Om bilderna är i jpeg-format kan man använda jpegdump.

Det viktiga för att kunna få fram bilderna är att inte göra någonting med korter, inte ta fler bilder, innan man har plockat fram dem som finns där.

Om du väldigt gärna vill fotografera ändå, innan du har tagit fram de raderade bilderna, så använd ett annat kort. De är billiga, så du kan gott köpa ett till om du inte har fler.

För att återställningsprogram ska fungera efter att man har formaterat om ett kort krävs att bilderna ligger i sekvens på kortet och inte är fragmenterade. Om man aldrig raderar enstaka bilder i kameran, eller möjligen bara den sist tagna så kommer bilderna att ligga i en följd efter varandra utan fragmentering. Om man däremot har raderat enstaka bilder här och där på kortet och fotograferat efteråt så kommer inte alla bilder att kunna återställas.

[PeterWem]
0

Här. Detta fungerade för mig.