Kritik på kattbilder! :D
Jag gjorde ett försök att fota Tarzan i det härliga vårvädret, men bilderna blev lite som dom blev! ;) Provade att fota manuellt, men efter tio minuters pillande och suckande gav jag upp och ändrade till min trogne vän auto. ;) Jag är ny på den har kameran och på system över huvud taget.
Kritisera gärna! :)

0# och 2# känns som att dom ger lite kontakt med katten 1# är väll lite sisodär med och #3 hadde kunnat bli väldigt mycket bättre om katten tittade ned mot dig. Det var en liten udda vinkel som jag fastnade för och med fokus på kattens huvud och en kontakt med blicken tror jag att den hadde blivit super!
Öva lite på det manuella det kan bli riktigt bra när man har fått koll på det. Min första kamera var helmanuell (Nej jag kommer inte från stenåldern men den var billig 800kr för hus och optik) och det gjorde att man blev ganska flink efter ett tag på att ta snabba bilder.
Lycka till med knappandet och rattandet

#4 Tack så mycket! :)
Just nu känns de manuella inställningarna som rena kinesiskan för mig. Jag vat inte riktigt vart jag ska börja, hehe. Men det kommer väll förhoppningsvis till slut! ;)
Tyvärr men mediokra bilder som dessa ger mig endast spykänslor… Släng dom och gå vidare

#6 Jag skulle vilja ha en bättre förklaring till varför bilderna får dig att "vilja spy".

#7 Bry dig inte om #6 Niels har uppenbarligen haft en dålig dag.
Jag tycker man ska ta och inspirera varandra istället. Så här får du lite övnings råd.
Eftersom du tycker det är mycket knappar och så att hållareda på så börja med att fota lite Stileben där du kan ta god tid på dig att exprementera med kameran utan att modellen börjar tröttna på dig. Pröva i olika ljus och med olika belysningar tex ute/inne och så vidare.
Det finns ochså bra gratiskurser på nätet som förklarar grunderna i fotografering. Som denna tex: Kameraväskan
Hoppas du hittar rätt knappar och lycka till nu!

#8 Haha, okej!
Tusen tack!