Hästar

#0 är inte speciellt uttrycks full, gå ner mer i hästens/hästarnas nivå och ta kortet därifrån. Undvik skuggor, på #0 täcker en skugga stoets halva ansikte.
#1 kunde du beskärt den så att den stora skuggan försvann, samt kanske höjt contrasten liten?
#2 hade gärna velat se samma bild fast om hästarna såg mot kameran med spetsade öron och lite närmare.
#3 Väldigt fin bild, staketet förstör! Undvik staket eller eltrådar i bild. Även svansen ser lite lustig ut här, men underbart foto som visar så mycket med så lite.
#4 Jätte söt katt, kanske lite för ljus på vissa ställen och det är lite för mycket gräs för min smak.
Vänliga hälsningar
Anna :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#1 Blir helt okej om du klipper ut bara hästarna och inte har så mycket utrymme runtom. Skuggorna ska bort och skär relativt tight runt hästarna så blir det bra!

Tackar så hemsk mycket ;)
Vilket program har du använd?
// kari
Förresten, är det curly-hästar? Tyckte först att den svarta såg väldigt skorvig/eksemig ut, men nu var den fuxiga också sån och jag insåg att de ser krulliga ut. :)

American-Curly vill jag minnas. (om de nu finns andra?)
#12 Ja precis, det var de jag menade. :) Det finns basjkir också, tidigare trodde man ju att det var en ras, dvs basjkir curly, men nu är de två separata.

#10 Jag använder Photoshop när jag jobbar med bilder.

Hittade en fototävling… Många fina hästbilder…
#15 YES!
Det är SÅ man upplever hästarna. tycker det är svårt att få de där korten som man själv swer, när man är öga mot öga med hästen, har mulen i örat osv… klockrent kort!

kari, tack för dina bidrag. Med bild #3 visar du hur stor betydelse ljuset har. Väl i skugga så har du mycket rikare färger och kontraster än i starkt dagsljus.
Hälsningar
Robert