myphotobook.se ??
Jag köpte en fototidning (DigitalFoto) för ett par veckor sedan, däri fick man ett gratiserbjudande, nämligen att logga in på myphotobook.se och göra en gratis fotobok för upp till 149 kr. Jag gjorde min bok och skulle beställa (med pappas kontonummer och så) den, det gick inte att betala och få en faktura (eller hur det nu går till) utan bara "banköverföring" (som vi inte visste vad det var). Vi började få lite problem och de ville ha kontonummer och så (inget märkvärdigt egentligen). Pappa frågar då "Har ni sett något nummer man kan ringa eller hur man kan få tag på dem?". Jag och mamma letade, men vi hittade endast en liten ruta där man kunde fylla i en fråga till dem. Alltså inget nummer eller någonting att nå dem på, vilket fick pappa och mamma att "rygga tillbaka" lite. Det skulle bara kosta 29 kr (med frakt och så) men man VET ju aldrig om de drar bort lite mer om det är något skumt ;)
Så nu till min fråga- tror ni att de är seriösa eller bara lur?

Jag har ingen erfaren het av denna sida tyvärr. Men det verkar lite skumt att dom inte har någon annan kontakt än e-post samt att företaget är registrerat i tyskland. inte direkt lätt att få tag på dem om dom tar pengarna och inte levererar. SKulle undvika dem om jag vore dig.

#1 ja, det kanske är bäst. MEn det är ju en seriös tidning så jag vet inte ^^

Det händer då och då att oseriösa bolag gör reklam i seriösa tidningar tex DN eller andra högt aktade blaskor. Så man får vara på sin vakt.

Har sökt lite på nätet och har inte hittat någon som blivit blåst. Hittade denna diskution på allt för föreldrar. http://www.alltforforaldrar.se/snack2/showthread.php?t=858441 och det verkar som det har funkat för dem.