Varför dessa ränder?

Är det bara jag eller finns det inga ränder?

Heh, nej jag såg dem inte förrän i morse faktiskt.. Men det är diagonala ränder på himlen i det högra hörnet… och det känns inte som om det är moln…

Hm, jag ser inga ränder i det högra hörnet? En liten molntuss bara..
Menar du högst upp alldeles vid kanten av fotot?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

#4 Ja där är faktiskt en svag rand kan det vara den kanske?

Kan berätta vad det är…
ett ganska vanligt fenomen, Grensolius inbildius kallas det.
Även kallat "Ops fick med lite grenar i bild fenomen", det lämnar ofta rätt mörka ränder i bilden.
(förmodligen inte dom du mena men det är dom ända jag ser faktiskt. haha)=)

Tror jag ser dom du menar nu, fast dom är inte diagonala utan vågräta. högst upp längst hela bilden, dom syns mer vid staket området. men dom har jag ingen aning om va det är för nå. =)

Jag ser inga ränder, men det kan vara så enkelt som att det är programmet du använder för att titta på bilden. Jpeg-bilder har inte jämn gradation, utan den är mer eller mindre trappstegsformad, beroende på hur fort tonen ändras. En del program slätar ut det ganska bra, medan andra program inte slätar ut lika mycket. Det kan tänkas att ditt bildvisningsprogram ger mer tydliga "trappsteg" av gradienten och att du därför ser diagonala linjer.
Det kan vara "grafikmotorn", men kanske ännu mer troligt att du har råkat ställa in bildskärmen till att inte visa alla färger.
Så prova att högerklicka på skrivbordet (tom skärm utan program öppet), välj högra fliken (efenskaper), och så tittar du nertill i dialogen du får upp och ser hur många bitars färgdjup du har. Du ska ha 32 bitars färgdjup för att bilder ska visas ordentligt.

Ah, jag tror det är min dator som är lite knäpp. För idag syns de inte. Det såg ut som om det var diagonala breda ljusblå ränder på himlen… Idag känner min dator tydligen att den ska vara sig själv igen.
Ber om ursäkt om jag skrynklat era hjärnor i onödan. =)
JAHA……….trodde det var första april
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"

Hehe… nä…=) Men jag borde kollat bilden på en annan dator innan jag lade upp den. Dock är jag ju glad nu förstås, att bilden var okej. Det hade varit lite knepigt att klona bort ränderna så det såg ok ut.
Tack alla som ansträngde sig iaf! =)
Haha, satt och letade jättelänge efter ränderna utan att läsa färdigt tråden xD
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus