Snötäckta Pyrenes.

Hej, kari!
Det är en mäktig bild du visar upp för oss och det är kul att du delar med dig av dina upplevelser.
Bergen i bild tycker jag är huvudämnet och förgrunden i bild gör att jag tappar lite fokus från bilden. Jag skulle (vilket jag har gjort) klippt bort förgrunden. Se bifogat. Troligtvis har andra en annan uppfattning än vad jag har.
Bästa hälsningar
Robert
Jag tycker om övergången från den vackra förgrunden till de imponerande bergen i bakgrunden. Det blev en härlig brytning mellan fägerna.
Vänliga hälsningar
Niklas

Förr framkallade jag mycket själv och just att kunna förstora/förminska samt beskära bilder var en stor fördel när man ville göra bilder som skiljde sig från de man fick från fotolabbet.
Båda bilderna ovan är bra tycker jag. Det jag gillar med karis bild är just att man får en uppfattning hur stort det är; med sommar i förgrunden och vinter i bakgrunden. Påminner mig lite om landskapet i Sagan om Ringen filmerna… :)
Mvh // Staffan

Det är sant, och det beror helt och hållet vad man vill säga med en bild. Själv tänkte jag inte på att kari ville förmedla kontrasten mellan sommar och vinter i bakgrunden, då är den första bilden bättre.
Väldigt intressant att ni kom med inflikningar Niklas och Staffan.
Hälsningar
Robert

Intressant. kari att du tar med bilder från samma trakt utan snö. Trevligt att du vill dela med dig.
Hälsningar
Robert