Bilder från Åre!
Som förmodligen väldigt få av er här inne vet så var jag i Åre hela förra veckan. Tog såklart tillfället i akt och fotade med min Sony a200, hade med mig 70-300 objektivet. :) Vill gärna ha kritik på bilderna! :)
#0: Pojke på snowboard. :) Redigerade bilden.
Ursäkta för den urdåliga kvalitén, och vill verkligen inte skylla ifrån mig, men Sony brusar ganska mycket.

Kul med lite actionbilder!
Tycker att både bild 0 & 1 är lite för mörka. D har fått bra skärpa på hopparna men jag tycker att det förstör bilden lite att de är "mitt i" bilden. Hade du t.ex. zoomat ut lite mer eller beskurit så att hopparen var t.ex. långt upp i höger hörn, hade du förmodligen fått lite mer djup i bilden, samtidigt som det hade blivit mer "fall" för hopparen, vilket gett en annan dimension också. Sen hade det såklart varit kul om du stått på andra sidan så du fått med lite ansikte och ansiktsuttryck också :o) Men jag vet själv hur det är - mycket att tänka på!
Stugbilden gillar jag tanken med, men tycker att solkatterna under strålarna är lite för stora/iögonfallande för att det helt skall falla mig i smaken. Men det ser ju ut att vara härlig natur i alla fall…
mvh Martin

#3 Tack så jättemycket för kritiken! :) Jag funderade själv på att jag borde ha nån bild framifrån men det blev för stressat och jag fick bara en bild framifrån. Synd. :) Men ja.. Jag gillar även bilderna bakifrån.

Tycker också det hadde varit kul med lite framifrån bilder. Gillade stugbilden skarpt och även om solkatterna blev lite stora så tycker jag att dom passa fint i bilden och de bygger på vilterkänslan.

#5 Okej, tack! :)
Jag tycker att bilderna är väldigt fina meen på #1 letar man efter motivet mitt i bilden så du skulle nog tjäna på att beskära den :D
-' Rebecca Johansson