Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 383 ggr
[Linsenhejhej]
0

För stora bilder

När jag ska trycka upp en bild här på iFokus för att se den, så blir den så stor. Det går inte att göra så att den bilden jag trycker upp blir mindre (tror jag), så jag måste dra den där scrollern runt omkring för att se hela bilden, men det är ju inte kul för bilden blir både suddig och man ser knappt om bilden är bra eller dålig, för det är zoomat så långt in. Det är jättejobbigt, finns det nåt sätt att bilden blir lagom stor när man ska titta på bilder här på iFokus? Förlåt om ni inte förstår vad jag menar :P

Inkanyezi
0

Om du klickar i bilden anpassas den till fönstret som du har öppet i webbläsaren.

Och det hänger naturligtvis ihop med att en del bilder är postade i ett stort format.

Webbläsaren kan inte lägga på skärpa så som man gör när man förminskar en bild i ett bildredigeringsprogram, och den använder inte heller någon avancerad algoritm för förminskningen, så den förminskade bilden har sämre skärpa än när bilden är i fullformat. Men som du säger, man måste flytta runt i bilden med handtagen för att kunna se hela, och hela syns inte på en gång…