Ett mejl till kameraproducenterna
Eddie här på Foto iFokus, kom med en suverän idé som jag har realiserat och har nu skickat iväg ett mail till alla tänkbara och kontaktbara kamerafabrikanter. Några företag är svåra eller omöjliga att ta kontakt med via e-mail, det var några adresser som jag inte hittade, kanske ser de mitt mail här nedan istället.
Syftet med mitt mail är att försöka dra in pengar till den här sajten. Kommer det in pengar till Foto iFokus så kan vi leverera en bättre sajt till dig, där du kan läsa fler artiklar om hur du använder din kamera, ditt bildbehandlingsprogram eller förbereder bilder till ditt nätlabb. Och du behöver inte betala något för att besöka sajten, bra va?
Kopia på mitt mail, se nedan:
Hej,
Det här är Robert Hammar som skriver till dig. Jag, Robert är värd för en ett år gammal community som heter Foto iFokus, http://www.foto.ifokus.se. Foto iFokus är en mötesplats för dom som är intresserad av fotografering och digital bildbehandling. På Foto iFokus kan du ställa frågor, dela med dig av egna erfarenheter eller bara ta del av alla intressanta artiklar och diskussioner. Du får dessutom tillgång till en personlig sida där du till exempel kan visa upp dina senaste bilder.
Du sitter just nu och läser en kopia av ett mejl som jag har skickat till de kamerafabrikanter jag kan komma på. Här nedan kommer du att ta del utav en idé som jag har plockat från en brittisk fototidning, Digital Photo. I varje nummer av tidningen finns det en artikel om hur man använder en kamera och artikeln är sponsrad av Nikon. Jag har tänkt göra samma sak med den fabrikant som ser förstår att samarbetet är till fördel för båda parter.
Googlar du på "foto" så får du en miljard träffar (1 000 000 000), Foto iFokus ligger ofta bland de tio första träffarna. Många nya medlemmar hittar just till Foto iFokus via någon sökmotor. Bland de Top 100 sökorden från Google och MSN Search är "foto", "canon" och "bilder". Sökmotorerna gillar våra artiklar om hur man använder kameran. Även udda ord som "hårstil" rankas högt på Google, 2:a plats.
Tänk dig att en person som söker på "slutartid" tar sig vidare till Foto iFokus artikel om just slutartid, med er kamera produktplacerad i artikeln, en artikel med länkar till er hemsida och i artikeln finns er logga. Själv tycker jag att idén är strålande, och jag tror du gillar idén också.
Kul att du har kommit så här långt i mejlet. Nu sitter du och tänker om du ska ta bort det här mejlet eller kanske dröja med att svara. Nu när du sitter och funderar på det, tänk då att din konkurrent kanske redan har förstått mitt budskap och i samma stund som du läser de här sista raderna slår din tillika mitt telefonnummer.
Bästa hälsningar
Robert Hammar
+358 440 660810
Jo, jag bifogade ett självporträtt med mailet, hoppas det nu inte uppfattas som ett halloween skämt :)
Robert
Det skall bli interesant att se vad dom svarar.
Eddie
Håller med om att det ska bli mycket intressant och läsa vad de svarar. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#1, 2 - håller med, och kanske de svarar.
Robert

Ett suveränt mail att skicka Robert. Jag hoppas du får napp på det här.
Min anke är vad gör du om flera nappar? Som du utformat mailet kommer du inte låsa upp dig på en tillverkare då? Kan du inte missa intäkter till sajten på det sättet och möjligheter at visa flera olika?
Bara funderingar från mimn sida.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#3 Visst måste dom svara annars bojkottar vi dom å går över till lådkameror :-)
mvh/bjorsa
Bra idé, hoppas det går bra.