Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 819 ggr
bjorsa
0

iskristaller

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog några makrobilder på kristallformationer på blommor

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här en till på en annan blomma fast man ser ju inte blomman men den fanns där :-)

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Å sist en på kristaller på en ringblomma

mvh/bjorsa

gurin
0

Wow!

Det där var häftigt. Måste pröva men min "vanliga" makro, men får vänta på kylan först.

mvh/gurin

Mandrakonian
0

Häftiga bilder Bjorsa, Du som gilla macro kolla på vad jag gjorde tidigare när jag fotade macro på Röken från mina rökelser.Mvh/Mandrakonian.

bjorsa
0

#3 tack Gurin,

Här slog kylan till i natt å nu är de -1 grad ute så nu är de lite panik med allt som skall in :-)

#4 Tack Mandrakonian ,skall leta reda på ditt rökinlägg å titta

mvh/bjorsa

montax
0

Härligt abstrakta bilder. Bild 2 gillar jag bäst. Skrattande

taximicke
0

Coolt… Den sista bilden på ringblomman var fantastiskt vacker!

// mvh/ micke

bjorsa
0

#6 Tack Montax själv vet jag inte vilken jag föredrar har alltid svårt att välja :-)

#7 Tack Taximicke  de e lite apelsinmarmelad över den tycker jag å de var väldans länge sedan jag åt det kanske tajm att köpa hem lite marmelad :-)

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Tog å rev isär ringblomman å tog några bilder på den i skenet från dålig kökslampa å utan blixt och motvind :-))

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här en till men lite grönare

mvh/bjorsa

Robert
0

bjorsa, helt otroligt bra bilder!

Hälsningar

Robert

kristinah
0

Håller med stående. Härligt, underbara bilder. (Som vanligt vågar jag säga)

bjorsa
0

#11 Kul att du tycker dom blev bra Robert de värmer å värme behövs för de e iskallt att ta växthusplasten en dag som denna brrr vad nu de har med de hela att göra :-)Fast jag såg min favoriter idag paddorna men hade ingen tid till fotografering men skall försöka senare i veckan om inte allt nu fryser igen .

#Tack Kristinah kul att du gillade bilderna jag blir alltid glad av dina kommentarer Glad å de behövs jamenar att man känner sig lite glad :-)

mvh/bjorsa

__iE
0

häftiga :D

bjorsa
0

#14 Tack

Provar väl några till iskristallformationer fast man ser inte så mkt av själva kristallerna men blir ju lite fina färger 

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här en till

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Lägger in en till

mvh/bjorsa

Martin
0

#16 såg ut som en dåligt fokuserad bild på en ring eller liknande med diamanter. Häftigt :D

mvh Martin

bjorsa
0

#18 Har försökt tidigare att makrofota diamant men den vi har i en ring ser inge kul ut i makro de e mer glitter i fruset vatten :-)

mvh/bjorsa

Robert
0

bjorsa, dom tidigare var bättre. Härligt jobbat.

Robert

bjorsa
0

Jo dom första var väl dom jag gillade bäst dom andra 3 kom med pga blev inspirerad fast dom är alla från samma tillfälle ,idag är de ju både snö å sol kanske man kan få till lite iskritallbilder om man har tur.

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Provade att ta några bilder till på iskristaller och då på de äpplet som fåglarna kalasar på

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här en till där äppleköttet ger lite färg åt de hela

mvh/bjorsa