framkallning?
Öh… bara FÖRST en fundering… Varför finns ingen rubrik om framkallning???
Jag brukar normalt ta kort via digitalkamera och övervägande på mina djur.
Nu är min digitalkamera sönder och har tagit kort med "vanlig" med rullar… (135-film)… Nu funderar jag på att skicka in 4-5 rullar och framkalla så jag även får dem på CD.
Innan har jag nästan alltid skickat via postorder typ Extra Film, Fotolaboclub osv.
Har ni några rekommendationer eller dåliga erfarenheter av något företag?

Framkalla.com är det företag som jag har mest erfarenhet utav. Kanske för att jag alltid har framkallat mina bilder där.
Men sen finns det alltid andra ställen att kolla på.
Hälsningar
Alexander
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Rubriken kanske inte finns därför att du är den första som har efterfrågat den efter många månader utan… ;-) Efterfrågan verkar inte vara superstor.
Tom
Fotolabo club är en KATASTROF! Nu är det förvisso många år sedan jag framkallade där, men jag beställde dubbla kopior och det tog lång tid innan jag fick dem och sedan var det dessutom helt olika färgstick på de två kopiorna av samma bild!
Lofoto och är bra enligt tester i tidningen Foto liksom ett labb i Umeå som jag inte minns vad det heter (där har min sambo fått sina bilder kopierade, och det har varit snabbt och bra bilder), Extrafilm funkar också bra. Annars har jag alltid kört Fujis lokala labb, billigt och snabbt.
Ska man ha proffsbilder så har jag förstått att Crimson är väldigt bra. Har inte hunnit testa dem än, kör bara digitalt numera, men har fått rekommendationer om dem från flera olika håll. Crimson är dessutom väldigt väldigt billiga för sin kvalitet, särskilt om man hämtar dem på plats i labbet i Stockholm. 
Tack! för ditt svar Linnea!
Är det inte så vanligt med "postorderframkallning"?

Jag har lagt ut ett inlägg om "Test Fotolabb", en undersökning jag har bekostat från egen ficka. Bilderna skickade jag iväg till olika labb igår kväll, läs mer i inlägget.
Robert